Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Monday, October 5, 2009

Kedai Buku Sekolah yang hampeh !

Tah la,dh lama gak aku x puas ati dgn Kedai Buku sekolah aku ni..Dah la rude gila babi..Time nk beli buku for the next year,bkn main baik lagi..Dpn mak la katekan..Bila student dtg,haishhh..layan mcm hamba..

Da la pemalas ! Time keje,g tido..ha amik kau,belajar malas lagi..

Td,ak dgn classmate ak g fotostat..Bahan nk fotostat tu ade 5 set..Tp set tu ade lopong2..kalo first page,half drpd tu je bercetak,yg lg half kosong..Mcm tugak dgn seterusnya..kalau ak fotostat 5 set,bape inggit aku rugi ? bape paper ak bazirkan..Sedangkn page tu ak boleh forward ke dpn..

Pastu,akk un tny la nk fotosat apa..Aku pon jwb ; semua,2 set..then,faiz bisik aku..Dia pon nak..Aku ckp la ; kak,tmbh lg 1..Jd 3 set..Then dia marah2 ak ; ha,ckp elok2 la.

What the hell la babi..time tu,dia baru belek2..Fotostat pon belum lagi..Does it a matter ? lain la kalo bahan tu sudah bercetak..

Kalau nk tegur,tegur cara baik ; Ok,lenkali ckp awl2.Nasib akk x fotostat lg..Ha,kalo ayt tu..Ak masih boleh terima r..

Pastu first paper kuar tu kelabu tau,aku un tny ; Kak,dakwat habis ke?Tau x dia jwb apa? ; ha,kau la yg bg kertas ni blurr..Siot ! Kalau buat kt Mid-Art,its doesnt a matter..Siap terang auw dia buat..

Mmg ketara perbezaan dia,x caya?ak boleh tunjuk..Tp mls nk tunjuk kt sini..

Disebabkn kesombongan dia tu,ak un mengundur kan diri ; kak,cukup la set ke 2 ..Yg lain x payah..HUH?!

walaupun 2 set,dia caj 5.10..Mmg bodoh gila la..

Dah tau dia kerja kedai buku,cuba lah belajar,mcm mana nk tarik pelanggan..Mcm Mid-Art..Dia fotostat skali je,dia boleh keluar bape set yg kita nak..Set je kt machine tu..Tp kenapa kedai buku ni x follow?kena tkn 1,1 kuar..Pastu tkn lagi,next paper kuar..

Haishhh ! x bengang ke ? Naik je kelas,ak dh maki dh akak tuu.

Dah la,tu je kot..Malas nk eleborate lg..Part buku,kalo machine rosak..Apa yg dia buat..Mmg org bodoh yg buat..Ada akal,x mau pikiak..

Sumpah ak ckp,lepas ni ak akan berurusan dgn Koperasi Sekolah..Tak kisah la khidmat dia mcm mana,tp dia memuaskan kehendak aku..Even,kalo dtg Koperasi,boleh menggedik sikit dgn adik Koperator tu..Hehhehe,

Eventough,cikgu Wong as a manager Koperasi un take care..Kalo msk kelas,dia bkk pensil case student..Dia tgk pen,dia tgk harga..Pastu dia bandingkn dgn Koperasi dia..Sape mahal,sape murah..Nmpk x kesungguhan dia ?

kalo mahal,mungkin dia akan turunkan harga..Plus,keuntungan koperasi akan di masukkan dlm akaun sekola..Kalo sekolah kaya,advantages kt kita jugak..

Drpd sekolah tu,untung dpt kt syarikat tuh..Ade kita dpt untung?x de kan?

0 comments:

Post a Comment