Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Tuesday, November 17, 2009

3 Amal's Class Party =)

Last week (the first day of a week), my class was held an annual party..For this year,we planned to do the simplest 1..Like last year,we were gave the gift bags..But for this year,no more..Just wanna save money..and the main agenda was wanna fill our tank..Haha,butir butir nye adlh seperti berikut ;

Date ; 08.11.2009
Day ; Sunday
Venue ; Taman Tasik Seri Gombak
Time ; 10am - 02pm
Theme ; not mention..Mean,bebas lahh !

Okay,an event start at 10am..But i know how 'janji melayu' can be go on..Janji kol 10,tny sikit..Kol 10 tu semua org dah ade ke ? So,i decided to go at 10++..10.30 ke..Kol 10 baru aku nak mandi !

So,my father send me at Tasek..reached there at 10.30..Oh yahh,my dress ? I was worn the kemeja of Romp,Jeans,and sliper..The colour of sliper is PINK..yeahh,jambu sikit..Haha,sliper tu Tropicana Life okey ? brand w0o..Igt murah ? Haha,ni r firdaus..cabar ak beli sliper pink..Hish ~

tak ramai pon yg pegi..Ade org ckp dlm 20,tp x smpi 20 lah..Bebelas je..lelaki r ramaii ! yg pegi semua nye melayu..Indian x de pon sorang..Ish ape nih..Jgn la camtu,kita kan 1malaysia..Haha,Sape yg join ? maleh r aku list..Lg pon org tu ade,nnti dia bangga..dah r aku anti dia..Haha,what the hell ? g mati la kau !haha,

I thought that we will have the BBQ just under the tight of sun..So,i brought the umbrella and sunglasses..When reached there,my classmate tell me that we will BBQ just beside of the booth.Ish kau nih..Ckp r awl2,aku dah bwk payung,kau senang2 ckp camtuh ? Tak pe,dgn sliper pink + payung..Meh ak jd jambu sikit ! hahaha,


Semua tekejut weii tgk aku dress time tuh..Ah,mampos r ! this is not ur business..Our event was under a shady tree and a booth..But i felt so warm..So i decided to open my clothes..Inside kemeja got singlet..Hah,lantak lah..But still tutup aurat kan ?Semua pandang serong,ade geleng kepale..Haha,tak caya ak pandang singlet,tgk r gmb bwh nih ~

Not BBQ only lahh.Got coleslaw,kentang putar and also....DOMINOS ! hehehe,suka la tu ade pizza.ak tak ! tak minat ~ Ohh,ade nasi goreng jugakkk !

Like what i told u b4,janji melayu tak akn tepat punya..10.30 ak dtg,barang BBQ tak sampai lagi..Tmpt nak bakar dah ade,arang lak tak de..Tak ke lawok tuh ? pastu g r beli,naik motor..Then,smpi..baru nak idup kan api..Haha,gempak gempak ~ Igt idupkan arang sekejap ke ?

Then,nazmi got an idea,dia bwk tempurung 1 plastik besar dari rumahnya..Mmg bagus la dia ni..barang terpakai dari kelapa..tak membazir sgt kan ? boleh jimat duit..dan tempurung ni mmg senang nk bakar..ye r,tempurung kn ade sabut..so,its help to flare up the fire..Good job nazmi ! U have a great idea ! dan kau lah paling byk menyumbang dlm masak BBQ nih..idupkan api kau,yg tarok aym ats arang tu kau jugak,yg cedok ayam ke pinggan pon kau..tapi yg makan,aku jugak ! +)

11.30 kot,pembakaran BBQ baru dimulakan..Haishh,perot dah goyang dah..tgn dah menggelatar.Tak mkn pagi auw sbb nak isi time BBQ nih..Hehe,sabo sabo ~

Sambil2 tggu ayam siap di panggang,kami pon main bahan2..mmg gila r..ade yg touching.haha,lek r..Kita org ni ok..bahan sikit,lelama okey la..alaa,just wanna have a fun la..Sape yg kena bahan ? sape yg membahan ? private private ! nnti ak g tau,abes lah maruah org tu..So that,nak jaga 'kemaluan' dia la..haha,

After a few minutes later,first round dah siap..Haa,ape lagi ? Rembat laa..Haha,then,azan dah bergema..Zohor dah masuk,tiba la masa utk laksanakan suruhan Allah *ecece ayatt aku nih*

Time tuh kan pki singlet..kemeja aku,ak sangkutkn kt kekuda pondok tuh..pastu payong di gantung di tmpt yg sama.Nak solat,tak kan pki singlet ? G r pakai singlet..

Habis solat,continue makan..Dan makan,dan makan ! yeahh,ak lah paling byk makan..serious ! tak caya ? tny kwn aku..Semua tekejut tgk aku makan..

" Haishh,dah bape ketul dah kau amk nih ? "
-
Paling kesian kt dia org lah..Aku BBQ guna kecik pny..Dia org pakai besa..So,ayam ak dah siap dah..then,aku rembat lah..Then,kesian tgk zaeem..
-
" Mana la kau rembat ayam nih farithhh ? "
" (tersengih) "
-
haha,segan aku nak jawab..masak lagi,aku rembat..masak lagi,aku rembat..Then,iqbal pon ckp r ;
-
" Eh farith..Kau abes je 1 ketull..ade 1 ketul lagi yg dah masak utk kau "
" (tersingih) "
-
Haha,bongok jea kwn2 nih..Kita org target 3 ketul sorang..Tp aku mkn bape ketull ? Nak kate x cukup,ade 1 tupperware lg yg berisi dgn ayam mentah =)
-
Dah habes mkn jea,api dah tepadam..Nak idupkan tu agak payah r gak..Lagi pon arang dah habis..So,aku decide agihkn utk bwk balik..Motif aku sbenanye nak makan ! Haha,baik goreng kt umah je..Senang ~
-
Pikir org blakang la gak en..Ade org x makan..Nak tak nak,kena BBQ lagi..SO,ade org bg suggestion..Kita masak ape yg ade,kumpul 1 tempat,jgn makan ! Dah siap semua,baru masak sama2...Lolz,i think tu lah idea yg bernas..tak tau idea sape.manusia kot..Hehe,dgn idea nih..Tak dapek ler aku nak rembat ayam lagi..hahahahaha ~
-
then,the boy staff has gone..Kalau balik umah,ok ag..Ni g mana auw ? Dia org g debun,main cs..Perghh,mmg agk berasap la..Makan sedap2,pastu x tlg kemas..not all boy lah..ade la yg tggl sikit..It were consists of me,Iqmal,Hafiz,Nazmi,hazim,amirul (3aktif),amirul syahmi..haa,sape lagi ? kalo tetinggal,bagi tau aku..aku edit balik.
-
Then,kesemua ayam dah masak,hotdog pon dah masak..Then,bwk semua makan kt meja yg berdekatan..Sblm ni mkn merata.Time tuh,aku dah cop dah ayam dulu..haha,x leh blah doh perangai..Lupa r ayam bape aku angkat ! yg penting byk r..Then,afifah ckp ; besar jugak kan tank kau ?adoii,malu gila dia ckp..tapi x pela..aku dah mmg kuat mkn..nak buat camne ?dan aku rasa,ayat tu mmg sgt sesuai utk aku..
-
afifah,tank ak tank peti sejuk..Semua boleh sumbat..haha,no la..time tuh mkn ayam je kan ? Mane nak kenyang ? ayam bkn main besar,cuba timbang isi dia bape kilo ? tgk mcm nasi..100%boleh sumbat..Tapi sayang,nasi goreng ade time tuh x abes..Mmg sayang gila..Bkn sayang je,rasa menyesal dohh x makan..Haha,makan tu,makan la jugak..Tapi sikit je..sbb perut dah kembung dgn air.
-
igt nak tapau,tp mcm x elok je perangai tu..ye la,kena minx kt tuan dia dulu..tak kan dgn selamba g tapau ? lg pon,org yg masak tu mmg smgt..sedap lak tu ! pastu kt atas tu buh bwg goreng,daun sup..Pheww,standard hotell.
-
Pastu,dah makan..tak de air basuh tanggan..Pheww,tandas awam lak tutup..siap kunci lagi..Tau la hari ahad ! erghhh.pastu g r beli air mineral yg berdekatan..Aku angkat 2 botol air mineral besar ;
-
" Bape ek kak ? "
" dua ringgit "
" Haa,2 ringgit ? akk biar btl ? "
" (tersengih) "
" EH,akk silap kira kot..ni air mineral besa kak "
" Yea,betull..2 ringgit semuanya..1 singgit.. "
" Oh ok,terima kasih ek "
-
It was so cheap ! Botol kecik lima posen,botol besa singgit..hoho ~ dont know how to say..Mmg tekejut r..terima kasih byk2 r kat akak yg jage kedai tuh..pada yg sama,niat dia mesti nak tolong org ;) terima kasih byk2 r kak,moga2 business akk laku dan mendapat keuntungan yg tggi..Moga2 akk dpt rezeki yg halal ;)
-
habis makan,kemas2,pastu balik..
For overall,i think this is the best event that i had..Seriously ! Maybe ade org ckp x best..Tapi bagi aku mmg best..Mana taknya,bayo spuluh hinggit,tgk r aku baham mknn mcm mana..Dia org target sorang 2-3 ketul..tapi aku ? tak terkira woii..banyak gila..
pastu aku masak ayam sikit je..4-5 ketul..pastu dah,tinggal..org lain dok tungkus lumus msk,aku sedap2 je mkn..bila ayam dah siap,aku lah org first rembat..Haha,kekadang sementara tggu ayam dah siap,aku dok la nyebok kt tepi tuh..Konon2 msk la..hehe,nak tunjuk muka jee ~
alamkk,ape aku cakap nihh ? aduhh, terkantoi !! haha,sorry r kawan2..terima kasih byk2 ;
Terima kasih daun keladi,
Ada masa,masak utk aku lagii !
hahahahahaha :=)
Here got pictures for u ;


Si comel dan si handsome...(geli geli..korang geli tak ?)
hehe,cuba teka sape ?
-
-
Afiq and Zaeem are promoting the DOMINOS' pamphlet.
-
-
Afiq,amirul (3aktif),hazim,iqmal,hafiz
-
-

Amirul from 3 aktif is light up the fire !
chaiyok chaiyokk.
bkn senang nak idupkan arangg.
-
-

Api dah marakkkk ! Nampak tak tempurung tuh ?

-
-
Zaeem and hazim..
Both of them are not facing each other..
haha,gadoh ke bangg ?
ke mslh rumah tangga ?
haha,
-
-
Luqman,Zaeem,Iqbal
-
-
Hensem lak mamat nihh..haha,
The proof that i worn singlett.
also the sunglasses that i mean.
-
-
Smart kan gmb nih ? Ade frontground
hehe,slalunya background..Kali ni dpn lak ~
lalala,sedap sedap je aku tuka.
-
-
iqmal and Me..
-
- Nasuha..
Aku dah offical dah dgn dia..jangan kacau !
Haha,mmg bagus la kalo korang percaya..lalala =0
-
-
Sarah and Erma
-
-

ape usha usha ? hehe,
Afiq,
-
-
boy staff.
ZaeemHazimAfiqFaliqIqbal
-
-
Habes lenjan ayam nih..Itam dah semua ~
Ni la ak ckp yg tmpt masak dia besa..
ak nye bkn nih,ak nye kecik jea.
Muat dlm 5 ketul ayam kot.
-
-
Ayam nih ketat sgt lah..
Kesian dia kena guna gigi..
pastu pki penyepit lak tu..ish ish
-
-
Me and Loloq..
fuyohh,baju armani tuhh !
-
-
FarithIqmal
-
-
Zaeem,jgn lah curik ayam akuu !
Tgk aku dah nak nanges nih..haha,
-
-
i know,its Zaeem's idea..


meh aku lenjan semuaaa !
Terima kasih Ainna sbb tolong cedok kan..
haha,
-
-
Tunjuk bontot lak..
Its that u Faliq ?
-
Oh yahh,tha pics was taken 100% from Firdaus's prop..Thanks very much 'dearr'..Sape tu firdaus ?
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
JENG JENG JENG !
Muhamad Firdaus B.Abu Bakar
Dia dah ade misai..Seksi lak tu,
sbb tu dia cover..haha,
-
-
Well,camere dia mmg gempak..Lighting dia pon lawa gakk..Terima Kasih byk2 firdaus ! Terima kasih daun keladi,ada masa,bwk kamere kau lagii ~

0 comments:

Post a Comment