Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Monday, November 2, 2009

HUKM or TAWAKAL ?

Kepala aku un dah pening dah nk buat blood test kat mana..Hari tu try g klnik biasa je..Then,x mau terima..Dia ckp dia x buat utk student..Siot toll..Then,ayh aku contact akk aku yg belajar kt HUKM amk medik..Mungkin boleh la kot..Kot baru,x confirm lagi.Haha ! Aku tgk cara akk aku mcm nak x nak jea..Angin jea ak dgn dia nih..Tu pon kena paksa dgn ayh aku..Hahaha,lawak la weyh dgn kau nih..

Ok sett ! 2-11-2009 , pagi pagi lagi dah kena kuar gerak ke HUKM yg teletak di Cheras..Berhadapan dgn Stadium Bola..Dgn smgt aku bgn 7 lebih semata-mata nak g awl auw..Bgn je,ayh ak ckp g kol 9..Ok cun,baring ats katil,terus peluk bantal..Wahhh ~ gila r..

Kol 9 baru nak gerak.Igt straight je,ayh ak lak nak makan..Kena follow je la..Aku igt pesan mak aku..Jgn makan,kalo tak.Blood test's result nnti rosak..So,ak x makan..Hanya minum air sbg mengalas perut..Tak pe,korban..Hahaha,x leh bla !

Lepas kol 8 en matahari dah mula naik..Panas la pulak + air cond rosak..perghhh! Berpeluh-peluh weyh..Tapi ak diam,x mau complain kt ayh ak..tak nak bg pressure kt ayh ak..Ayh ak sbenanye keje auw..Ponteng sbb aku..Hehe,thank u la ayh..

Pastu dlm kol 10 lebih r..Smpi kt HUKM..Mcm bodoh tau x ? Hospital bkn main besar..Parking alahaii,bape petak jea ? Dah la panas,air cond lak rosak..Dok la memusing kt situ..Berpeluh-peluh weyh..Paling x leh bla,ade yg park bertindih..Tak de kotak un dia org park..Grrr,angin jea aku..Dah tgh panas,aircond rosak..Perut lak gila babi lapo..

Bapak aku ckp ; ni last..Kalo x,kita kuar cari park kt luar lahh..Then,tetiba lak ayh aku pusing ke kiri,bnd ni agk tesorok sbb kereta msk je terus corner knn..Masuk jea,ade 2 parking kosong..wahh ! Ayah,ape lagi ? conquer r ayh 2-2..Biar org lain x dpt msk..Haha , jahat gila aku en ? lantak r..Tgh lapo nihh~

Then masuk..time tuh pressure down sbb ade air-cond..Hehe,i can see that there are a lot of student worn their white coat..Kalo ye pon,bkk la..Then,G kaunter pertanyaan..

" Nih nak tny..Kt sini boleh buat Medical Check-up x ? "
" Oh x boleh cik..Utk PPUKM jea "
" Abes tu nak buat kat mana ? "
" encik pegi kat GH / kt hosp.Putrajaya..Kan sana bole buat "
-
Kepala hotak dia la ! Kwn ak g GH,about 3 weeks after br dapat..G Putrajaya,dia igt bapak aku driver apa ? Bapak aku penat la..Sumpah angin gila dgn HUKM nih..Patient dtg jauh2,cari parking mcm bangang ! Smpi kt sana x leh lak..Then,call akk aku..Mgkn boleh la kot
-
" Jana,kau ade class ? "
" tgh buat disscussion kt library . Nape ? "
" dtg kt Lobi jap..Ak ade kat dpn nih "
" OK "
-
Time tuh,ayh aku lapo..Haha,g cari makanan..Pegi la cafe..Customer bkn main ramai,kwsn bkn main lapang lagi tuh..Kira r bape meja ade kt situ..Nak je aku maki ! Tak termasuk la student dgn whitecoat buat disscussion kt situ..
-
" Hello Miss,can u move please ? Other customer wants to use this table..If u wanna to do a disscussion,u can go library lah ek.. "
-
ye la weii,org nak makan..Dia dtg sbb nak disscuss ? Hoho,meja byk x pe..Then,akk aku un sampai..Alahai,molek nye hang nih..I mean ; Jana,y u are too short ? Haha,jgn mareee..I can see lah there are a lot of malay students..Sejuk gila hati aku..Igt melayu reti melepak jea..Hehe,
Then,jana cakap mmg x boleh..And he suggested to go outside..Try la pujuk ;
-
" Lah jana,x kan x leh kot..Kau kan student "
" Mmg x bole la..Utk stuff jea "
" Habes tu,kau kan staff HUKM "
" Aku bkn stuff la..Aku student je ! "
-
Dah la,malas gadoh psl nih..Hahaha,kerek gila..Last,bapak aku suruh akk tny kt bhgn kecemasan..Dia boleh buat ke tak..And the result ; Cannot ! So,x leh buat apa la..Salam ngan akk aku balik dgn tangan kosong..Harapan ak x makan tadi mcm SIAL !
-
Ak bkn ape..Kesian kt ayah aku lar..Dtg jauh2..Dah la bapak aku kerja,terpaksa ponteng sbb aku..Pastu carik parking dgn bepeluh2..Igt dah carik park tuh ade la harapan sikit..Rupanya tak..grrr.
-
No choice,carik kat luar lahh.either Tawakkal org Pusrawi..Then,ayh ak nak g Tawakkal..Nvm,ak x kisah mana 1.And again,carik parking mcm bangang..Semua penuh..Then,ayh ak ckp kita balik lah..Nnti dtg naik moto..Lagi pon skang lunch hour..So,doktor byk kuar..X guna kalo tggu tp doktor x de..
-
So,balik dgn perasaan yg hampa . Siapa lah aku ? Haha,Balik je umah..Dgr bny ade org mengiow..Arghh,kucing sape lak beranak nih ? Masuk dapo ade mknn..Aku tau tu utk abg aku..Lantak r,tgh lapo gila babi..Aku makan r..Haha,sorry r abang ~ G mati la kalo blood test kacau .
-
-----------------------------------------
-
About 1.30 pm , went out from house and straight to Bulatan Pahang..G kat kaunter..Dia ckp ' boleh ' ..Perghh,time tuh mmg nak melompat gila babi la weii..Keriangan x terkata la..Then,akk tu ckp kena g next blok..Naik tgkt 1..So,g jela..register situ..
-
Pastu turun balik for X-Ray..Tggu la giliran..tetiba en wei,aku terdengar ade org panggil nama aku ; Ahmad Farith B.Mohd Yusoff . Time tuh menggeletar la weii..Hehe,rupanya akk tu pggl nama aku sbb turn ak dah smpi utk di check..Hahahaha,suspen jea ~
-
Then,msk jea..Aku dah kecut..Ada katil , tp x mcm katil..Macam katil besi auw..Imagine r,flat gila en ? Pastu x de tilam..Just bantal jea..Perghh,mcm bilik wayat weii..Dongak ats ade mesin , mcm nak cop kita..Mmg gila r..Haha,pastu abg tuh suruh bkk baju..Time tuh aku kaku sebentar..Tak pe la..Bkk je la..Then,follow the instruction..
-
" Ok dik,tgn kt punggung "
" Aaaa ? camne tuh ? "
" (smbl tarik tgn aku letak kt posisi yg btl) "
" (blurr) "
" Ok dik,abg ckp tarik nafas..adik tarik pastu tahan "
Ok !
-
Then,bny la mesin cam nk tikam ak dr belakang..Cuak gak r sbb abg tuh dok belakang aku..cannot see him. " Abanggg,saya masih terunaaaa " Hahahaha
-
" Ok dik,habis (suara agk samar2) "
" (Buat bodoh sbb ak igt dia ckp kt kwn dia) "
" Dik,dah habis dah "
" (Buat bodoh lagi) "
" Dik,dah habis dah..Dah dah,g pki baju (smbl tpuk bahu) "
" Oh,habis dah ? Kejap nye "
-
Mmg malu tahap gaban la wei..Tak pe,first time ! Then,g bhgn makmal utk Darah & Urine..Urine is too simple..Just piss in the bottle and then put the specimen at the place that is provided..Aku igt pesan mak aku ; Dah kencing tuhh,lap botol tuh..Hahahaha..Mak aku ni kekadang lawak sikit..
-
Then,tggu jap for blood test..Time nih x cuak weii..Sbb ak x tepiki for blood test..Then,akk tuh pggl ; Ahmad Farith B.Mohd Yusoff (smbl senyum) utk blood test.
-
Dia amk time tuh..Doktor tuh masih akk kot..Muda lagi..Baru msk bilik,x ddk x ape..terus amik alatan darah semua then pgg tgn ak..Aku dah cuak sikit..Kalo ye pon,ddk la..Borak dulu ke bg pressure down..Then,dia lagi buat aku cuat ;
-
" Sakit sikit la dik..tarik nafas pnjg2 "
-
Grrr,akak oh akak ! Time dia cocok tuh,PERGHHH ! xyah ckp r rasa dia camne..Kesakitan la jugak..Then,rasa kebas..Pastu lengan rasa lenguh..Biasa r tuh.Kalo kena inject.tuh la la feel yg kita rasa..
-
Tgk2,dah habis..Aik,cpt gak..Bila tgk darah aku..Pheww,pekat gila babi..Ni ke darah weii ? Aritu luka aku berdarah,x de la merah pekat tuh..Boleh la light sikit..Hahaha,
-
Then,akk tuh bg pamphlet utk feedback la..Camne dia org layan patient semua..Aku isi,msk dlm peti..Pastu kembali ke tmpt register td..Dia ckp boleh siap time tuh gak..Tapi memandangkan Tawakkal akn ttp pada 5 ptg..Aku decide utk pulang..Amk esk la kiranya..At least x de la rush sgt.Kang rush rush,result kacau..
-
Time dgr result boleh dpt immediately,mmg aku tersentak r..Cepat gak dia buat en ? Dan experiment nih kiranya mcm simple la..X de la complicated sgt smpi kena tggu 2-3 hari baru siap..Hoho ~ Lepas ni nak belajar r care suntik org ..Hehe,kena sampuk ape aku nih malam buta ?
-
Dah settle,smpi umah dlm kol 4..Terasa masa byk dibuang begitu saja di HUKM la..Bangang tol.Kalo gerak pagi tadi kt Tawakal,blood test mungkin ok sbb ak x mkn lagi..Dah tgh hari,meraung la ak kelaparan..Dan kalo g pagi td kt Tawakal,mgkn result boleh dpt ptg tuh..
Suka la weyh cara Tawakal nih..Lepas nih dtg,biar ak suntik doktor lak..hehehe,
-
So,result akn kuar esk..And again,terpaksa ponteng sbb nak amk result nih..Igt kan Selasa boleh dtg skola sbb nk disscuss psl Jamuan kelas..So nmpk nye mcm x de harapan la..
Ok r,di je drpd aku..Later i will update about the result..Ok ? Cau cin cau !
-
Note ; Guys,if u see the words ' stuff ' , can u change into ' staff '..Its typing error..Both of them have different meaning..wokey ?

0 comments:

Post a Comment