Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Friday, August 21, 2009

Menunggang kuda itu salah satu sunnah nabi !

From last week,im planned to ride a horse..Ye r,esk tu nak puasa kan..S0,better main dulu..Baru kuarantin dalam rumah..Siapa ckp dgn anak dia lagi ; weyh,mggu dpn lepas exam aku nak main kuda,hari Jumaat..hahahaha,Then,after solat jumaat i call Nazmi ;

" Nazmi,jom main kuda "
" Sekarang ke?Ajak r g lain.Syahmi ke "
" Ok,aku kol Syahmi jap "

-------------
" Syahmi,jom main kuda "
" Kol 4.30 ke "
" 4.30 lambat sgt,kang x puas main "
" aku kena tggu akk aku balik r "
" Ok r,x pe r "
Owner kuda ni merupakan cikgu aku sendiri..Dia ajar Seni dan Kemahiran Hidup (For girls).Kalau nak main,datang lah rumah dia..Rumah dia jauh w0o,kat Kg.Changkat..Dah la kg changkat,rumah dia dalam doll.sbb tu kena ade transport...Cikgu ni mmg kaya,kereta dia mmg cukup mewah..Pergi rumah dia,mak aih ! Besar gila..Standard rumah banglo..Sblm ni dia ade 4 ekor kuda..
Pastu,baru2 ni dia beli 2 ekor kuda..1 hantar mane tah,sbb kaki dia sakit..Bkn tu je,dia ade kilang soya..Hampas soya buat makanan utk kuda..Bijak bijak..Boleh save sikit..Adoii,kaya kaya ! Cikgu Cikgu,saya nak jadi menantu cikgu boleh? hahaha, Sblm ni dia bawak kuda dia time Hari Karnival SMKHC.x best la time ni..Sbb org yg bwk..Bila pergi sini,amik kau..Sendiri mau igt r..hahaha,free hand dol..bwk sendiri !
Then,terpaksa r g dulu..Syahmi lambat sgt..Bila sampai sana,Ibnu tgh didik kuda baru dia..Hahaha,dia ckp kuda baru bahaya sikit..Ntah r,dia tgh train kuda tu..Ada brek ke x..Pro gak en kau ni ? Body kuda tu lawa doh..Bila di tny,kuda tu baru berusia 3 tahun..Heii,aku 3 tahun baru boleh berdiri dgn seimbang..Ni kuda siap boleh lari2 lg..Hahaha,ape tah lagi kuda yg kecik2?

Paling x leh bla,Ibnu libas tali kt tanah,kuda ni dah cuak da..hahaha,bape kali dah kuda tawaf sbb cuba nak larikan diri..Sian sian..Bila dia hentak kaki je,kuda ni pon cuak..Then,aku try la hentak kaki..Konon nak sergah dia r..Perghh,u guess what she he do?Dia usha aku..nak gaduh r tu?adoii,x cuak ke tgk aku?hahahaha,


Ibnu and the horse that i mean..lawa kan body dia?Kurus dan tggi..

Boleh tahan gak en kuda ni?



Then,minx r izin ; Ibnu,nak main kuda..Hoho,pastu dia diam je..Hmm,dia kasi r tu nak main..Pastu dia tarik kuda tu masuk kandang,pergi kt satu bilik ni nak amik tali dia dgn pelana kuda ni..Bilik dia sejuk gila..Sebab apa?Air-cond la..adoii,lagi mau tny..Tak de nye suhu bilik tetibe sejuk sbb enviroment luar..Lg panas ade r..Suhu kat Malaysia ni dah panas gila dah..X tahan aku..Pakai topi pon x de function..

Hmm,tali dgn pelana kuda ni bukan sebarangan ow..Kuda ni ada pelana dia..Kuda lain,lain pelananya..Tak tau r asl dia x campurkan..Then,amk satu dulu..Igt nak naik yg besar tu..Besar ade 2 ekor,1 jantn 1 betina..1 baru 1 lama..Igt nak naik yg lama tu.Tp dia x kasi sbb yg lama tu dah cam tmpt dia..SO,dia akan lari..Kalau bwk dia tmpt yg dia x knl..dia akan dok diam..Huh?! Boleh r terima.

Time tu Nazmi naik dulu..Naik yg kecik kale coklat.Dia ade 2 kecik.1 coklat 1 putih..Naik coklat r..Its name is Bayu !





Dia main agak lama while im snapping some pics..Hahaha,mmg kerja aku pon..Then,Ibnu suruh temankan dia amk satu lg set tali,dia nak keluarkan 1 lagi kuda.aku naik putih..Hahaha,so teman je la kan..Kat sini ade tanah lapang,so kalau nak tunggang,main kat tanah lapang ni je la..Here,i got some pics..

Its name is Bayu..Yes,the horse that Nazmi ride it..

Its name Ketty,

I dont know its name..Tgk kulit pon dah geli..G r buat pembedahan plastik..


This is what we call as SHIT !HAHAHAHA,

Ketty's head..Tough do dia..Kalau tgk badan dia,urat semua timbul..hahahaha,

Finally,i can ride another horse which likes to bite people..Hoho,watch out r while riding this horse..Serius..If want to turn left,just pull the rope..Guess,what the horses did?He dont want to turn ...Arghhh,like angah said ; kalau x nak gak,sepak je perut..Ya rabbi wehh,kesian doh bila nak sepak ni..Kalau x nak gak,tarik tali tu,sepak kepala dia..Perghh,kesian r dia..Tak belajar ihsan terhadap binatang ke?hehehe,

When to make the horse to move..Just whisk the rope or wider the rope..When i do,x nak gak..Kena ade org tarik baru nak jalan..Arghh,i know that im new here..So,dont be scared..Hahaha,

At one time,he stop at one place..I asked him to move..But he dont want..Angah told me ; tarik tali tu ke kanan atau ke kiri..But still dont want..Bila tarik,kepala dia akan ke arah kita tarik tau..So,asyik tarik je..Kuda ni jadi rimas..SO,dia menggelupur..Aku cuak beb..Sumpah !

Untill one part,i pull the rope at the left side..hahaha,he angry u know?he tried to bite my leg..Hahaha.,mmg betul r ape kate Ibnu,kuda putih ni mmg gigit org ni..Then,pgg rmbt dia..Perrghh!kasar beb..Mcm tali jenis nak main tarik tali..Ha,macam tu r..Hoho,standard la kan?



Lawa kan kulit dia?Haishh,geram aku tgk..hidung pon same je...Hehehehe!When i rode this horse and reached at one place..And then,ibnu shout ; Bkk tali dia besar2 !yeah bebeh,aku faham ape dia maksudkan..Aku bkk je tali dia besar2..Perghh,kuda ni lari dgn lajunye..AKu x leh balance..Till i shout ; Weyhh,aku nak jatuh..Weyh,tolongggg ! Tolong..That time,a few people saw im rode the horse..Hehehe,dia gelakkan aku..Ape r,buat malu kaum laki je..Aku rasa Ibnu rakam kot..Nnti aku mintak kt dia,aku mskkan kat sini..Hahaha,mmg kelaka la weyh..

Time tu aku dah agak dah,bila kuda tu akan speed..Betul dohh.Sampai kt situ je,dia speed..Other than that,dia slow je..Taktik ni ! And one more..I hate this whitehorse..Lembap doh..Suruh jalan tak nak,kena org tarik baru jalan..Pastu dah jalan,sibuk nak g ke arah kuda coklat..Nak mengawan la tu? grrr,Nazmi bwk yg coklat,sedap je lari..adoii,

Time tu mmg agak frust la gak..Sebab aku pakai sandle,sandle aku besar..x muat nak msk kat paddle tu..sbb tu aku x leh nak balance..Bila dah bengang,aku g kt satu tmpt ni,aku bkk sandle aku..Kalau kau tgk,aku x pakai selipar je..

Then,tuka dgn nazmi..Perghh,sumpah aku ckp..Kuda coklat ni mmg best..I can balance when i feel i want to fall down..Pelana dia pon best..Pelana kuda putih tu,HAMPEHH ! Maybe this is what make me cant balance till shout ; weii,aku nak jatuh..Tolong.. ! Nazmi pon ckp,kuda putih ni x best.

Kuda putih ni jantan,coklat tu betina..So,kalo nampak je betina.Kuda pth ni stop..Kalau x stop,dia akan ke arah kuda betina..Mula r tu nak mengawan..adoii,

Walamakk,gaya kuda tu macam nak pergi berjihad lak.




Memang best gila r naik coklat ni..Yang kuda putih tu x best..dah la lembap,x mau jalan lak tu..Adoii,yg coklat ni pulak,keje dia nak balik kandang je..Kalau aku x handle tali tu..Ha,dia dgn selamba je balik kandang..Haishh,pandai lak?sedangkan jalan dah ttp dah..

Then,suruh org tarikkan..Time ni mmg x leh bla r weii..Jalan dah ttp,tp ade 1 jalan yg agak terbuka sikit..dan jalan tu mmg btl2 sblh longkang..Pastu,aku dah buat mcm2 dah suruh dia jalan,tp x nak gak.Kuda ni dgn selamba g speed kt longkang tu..Ape lagi,menjerit r aku ; woii,tu longkangggg ! hahahaha,Ibnu gelak je ; Weii,kuda pon tau la itu longkang..Dia x kan lalu situ..hehehehe,

Pastu tuka balik dgn Nazmi..Mmg 2-2 KO..Ntah r,penat sgt kot..Aku dgn Nazmi pon dah menyambah dah..Pastu kita tarik kuda tu bwk msk kandang yg 1 lagi..Ibnu suruh main kt situ..Tp kita org x nak,hahaha,bangang je kuda ni..Sblm msk kandang,kuda ni kena mandi dulu..SO,tambat kuda ni kt 1 tmpt..Then,Tangkap gamba ape yg patut...

Then,igt nak tlg Ibnu mandikan kuda..Tapi ape kan daya,guruh kat langit dah gegar dah..Semua dah cuak..Nazmi suruh balik, tp aku x nak..Hohoho,ye la..Dah main FREE,blah gitu je?Tlg r sikit..Basuh kuda tu pon dah kira ok dah..Pelana dgn tali kuda,nak campak mana?Ibnu gak yg buat..Adoii,

Bunyi guruh makin lama makin kuat..So,x leh buat apa r..Kena minx izin utk pulang dgn meninggalkan 2 ekor kuda yg masih belum dimandikan..Ibnu,sorry banyak2..Aku tlg dia 1 je..Mskkan kuda ke dalam tmpt mandi..Hahaha,yg mandikan IBnu jugak..AKu mandi kan sikit je..Cedok air,simbah kt muka kuda..hehehehe,jangan ckp aku jahat ! AKu nak basuh kepala dia r..adoii,

Then,minx izin balik..Salam dgn Ibnu & Angah...Pastu balik ke Gombak melalui DUKE..Wahh,the best experince that i had..Nak pergi lagi r..hahaha,tapi kan puasa?Tak pe tak pe..Pergi kol 5,kol 7.00 kita balik..Pastu 7.30 azan..Weee,best gila..Here i got some pics..



This is what we call ASS..hahaha,ketty's ass..


mengintai kuda betina di sebelah..Haishh,baru 3 tahun dah pandai ek?Aku 3 thn baru belajar menulis..


Basuh kaki yg penuh dgn tanah..Sbb tu kena mandi sblm msk kandang..


Ni la tempat mandinya..Haha,aku tarik kuda sampai kt sini je..Sorry r Ibnu..Lepas ni aku tlg mandikan semua kuda (yela tu)...

One more,kalo korang perasan,perut kuda coklat yg kecik ni (Bayu),besar kan?This is what we call as BUNTING..hahaha,kuda ni pregnant la..keh keh keh.

0 comments:

Post a Comment