Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Tuesday, December 15, 2009

Cendolpulut mari !

Hari2 makan nasi,x rasa bosan ke ? Hehe.So smalam (Selasa,15 dec),aku tuka selera.Aku makan burger je..burger kt Otai..tapi bukan burger,benjo !

That time just came back from Giant.Lebih kurang 7.30,so g la Otai tuh..Tgk2,abg tuh x de..Bila tny makcik gerai sblh,dia ckp abg tuh g Solat..Bagus bagus ! Dah abg tu x de ? Sape nk bikin Benjo aku ?

Tiba-tiba,aku pon ternampak la cendol kt situ..Sbenanye sblm ni aku pernah nmpk..Tapi baru harini rasa nak pekena..Perghhh ! dah lama weyh x pekena cendol ni..Hampir 3 bulan..Mcm biasa : Kak,cendolpulut satu..tiba2 aku ternampak sign board : Cendol Cha-Cha..Eh,ade ke cendol camni ? Aku pon tny la akk tuh.Cha-cha ni sbenanye ape ? Then dia ckp its come from keledek.Iee,x de class lah..Tak main lah ubi ubi nih.Aku layan pulut2 je.


" Mesin cendol "

Sedang asyik melihat akk tu buat.Suddenly,aku ternampak Mee Rebus..So,immediately ak order..Disebabkan abg burger td tu g Solat..Setelah selesai Mee dengan Cendol aku,baru lah abg tu datang..Ish,main nyorok2 lak dia nihh.Adik aku yg baik pergi order lg benjo utk aku..yeahhh ~ Makan besar lah aku kali ni.


Gigik kak,gigih !

Balik je,letak barang dan terus Solat..Pastu turun makan..Perghh ! Mee Rebus tu toksah cakap..Sedap nak mati weyh ! Serious..

Akhirnya,masanya telah tiba utk bersama dengan cendol.Aku sengaja biar lamo2 kasi ais cair sikit..So nnti bila dah habes,x de la tggl ketulan ais..Baru la puas minum..


Cendol Pulut Marii !

Time nak sedut tu..Pergh! sedap weyh.Mcm x nak lepas dr straw tuh.Serious.Nak je sedut smpi kering..Sedut punya sedut..Alamak,dah habes dah ? Mmg buat hal btl lah..Tapi nak buat camne ? Dah habes,x kan nak bertapa kt ats meja suruh fill up cawan tuh.


Gila khusyuk..Hehe,

So,saya terima seadanya..Cukup lah 1 cawan utk kali ni..Adoi,mmg x puas beb ! Lepas ni,gua nak order semangkuk ar..Baru layan sikit.Haha,tamak tamak ! Tapi aku mcm nak rasa lah Cendol Cha-Cha tuh..

Oh 1 lagi,mesti korang x tau kt mana letaknya gerai tu kan ? Okey,gerai ni bersebelahan dengan Burger Otai,dkt2 dengan Warong Basher tuh..Pergi r try..Sedap gila ar..Tp mahal sikit ar..

Pastu kalo nk beli tuh,kau promote la nama aku : "Akak,akak kenal tak Ahmad Farith ? Umah dia dekat je dengan Hillcrest . Dia tuh kuat makan cendol akak tau..Dia ckp cendol akk sedap.Dia ckp,kalo dia buat Open House.Dia nak pggl akk buat cendol kt umah dia as a desert.Jangan lupa tau,nama dia Ahmad Farith."

So,kalo aku g sana.Aku cakap la , "Akak,saya la Ahmad Farith"

Pastu,confirm pny akk tuh reply, "Oh kamu Ahmad Farith ? Disebabkan kamu suka sama cendol akak.Akak bg free la sebungkus..Amacam ? Deal ?"

hohoho,perasan lebih..Ha,sebab tu lah URL gua cendolpulut..Gua mmg suka cendol berserta pulut.

p/s : Tomorrow birthday gua ! yeappy,im gonna hit 15..Aku rasa nak KFC pulak la..Asyik2 Pizza je.

0 comments:

Post a Comment