Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Sunday, December 20, 2009

Kertas Pend.Islam PMR 2009.

Walaupun PMR sudah lepas beberapa bulan yg lepas.Tp aku mmg nak ungkit benda ni.Biar r,lg pon result x kuar lagi kan ? Hehe,

Section A is consist of 2 question..Selalunya dia akn tny maksud perkataan..Punyalah hafal ayat Al-Quran dr f1 smpi f3..tak de la hafal sgt,aku agak2 je..Di pendekkan cerita,ak pilih soalan 1 dan ayat hafazan dia yg ni :



Punya lah..Aku mcm nak melompat time tuh..Sudah lah ayat simple gila..Pastu en,dia tny maksud perkataan bergaris,mcm ats tuh : Al-Akhirat & 'Azab..

Tanpa fikir panjang,ak pon jawab ar :

Al-Akhirat = Akhirat
'Azab = Azab

Walaupun masa ade lebih time tu,aku x cek bahagian ni..Aku cek bahagian lain..Sebab aku mmg yakin yg aku boleh score for this.For what u wanna waste ur time at here ?

Sejurus kemudian,aku pikir balik : "Soalan minx makna,dia tak suruh ulang balik perkataan tuh".. kan ? Ah sudahh ! hati sudah jadi x aman.ada2 je benda yg x kena.Konflik besar nih !

Okey la,the same meaning for 'Azab can be balasan / seksaan.Tapi kenapa aku bijak sgt letak azab jugak ? Kenapa aku perlu ulang balik perkataan tuh ? Tapi boleh jugak kan ? Tapi x kena la kehendak soalan. (bape byk tapi nih ?)

Adoii,benda simple aku x leh score..Arghh ! everything seems so late..tawakal je la..nak minx lembutkan hati pemeriksa pon x guna..sebab kertas semua dah siap semak..haishh,

Ya Allah,minx2 lah Agama aku A.Bukan Agama je la,semua subject la..Aku nak 8A !

Abang aku yg bengap pon A agama,kalau aku B ? Mmg malu gila ar.Dah la aku dpt msg,gred for A Agama Islam dlm 85..hish,mintak2 dia slh tekan.Kot ye dia nak tkn 8,tetekan 9..Jgn tkn 7 dah ar =)

Agak2 korang,ape pendapat korang psl jwpn aku nih..agak2 boleh terima tak ?

1 comments:

Balqis Azhar said...

bacelaa surah yasin byk2 ,, huhu

Post a Comment