Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Sunday, April 19, 2009

Book Fair on 19/4/09..

Oh,benda alah ni semua plan last minute..sebelum ni ada kwn ajak,tapi aku malas pergi.yela kan,kat sini pon ada kedai buku.kat tempat tuisyen aku kedai 'popular',so x de mslh.nak beli buku rujukan,kat sana ada.and then,aku tetibe lak nak pergi.tgk org g sana mcm best je.even,kakak aku ada mintak tolong belikan buku dia.Ok la,alang-alang beli la skali.terus aku mendapatkan telefon bimbit aku dan mendail no kwn aku ni nak ajak.semua org x sure sbb nak tny parent masing-masing.bila da kol,semua kate BOLEH !

mumule igt nak pergi awl sikit,tp kwn aku sorang ni ada tusyen.kelas dia abes kol 11.30,so tggu la dia en.yg pergi di sana 4 org je.farith [aku],Iliya,Iqmal,Syahmi.Iqmal dgn Syahmi ni best sikit.Kalau nak kuar,ajak dia,confirm dia ON!
Pukul 9.00 pagi,si Iliya ni da dtg umah aku.nak pergi dah.Ya Allah,aku da message dia ; esk pukul 11.30.tp dtg awl buat apa?semangat?dan dia terpaksa balik ke rumah.hahaha,sorry Iliya!this is not my fault,i already told u that we go there on 11.30.dia bagi tau aku ; time nak pergi nanti,dtg rumah aku dulu !hmm,okeyh~

Jam menunjukkan pukul 11.20,aku terus mandi cepat2,pakai deodorant dan minyak wangi semua.aku pon mintak $$ kat kakak aku.sbb dia kate nk bg aku.berapa ringgit?x leh gtau la.and then,sampai masa,dia tido pada pukul 11 lebih itu.aku mintak la,tp dia x nak bagi :( pelik bhai dia x nk bg.bkn dia x nak bagi,nk bkk mate pon x nak.aku pon x tau r,mungkin dia penat kot.ok,dia x nak bagi,x pe.aku kuar umah dan pergi umah iliya sbb nk jemput dia g sama-sama.sampai dia bus stop,aku kol Syahmi,dia akan ke rumah Iqmal.So,tunggu la.tau x tunggu dia bape lama?aku tgk jam,mau 1 jam tunggu dia.bongok betul,dah berapa bas dah lalu depan aku.driver bas pon pelik sebab kita masih ada di bus stop sedangkn bape bas dah berlalu.malu malu~setelah 1 jam menunggu dia org,smpi lah bas yg dia org naik.bengang bhai dgn dia.1 jam w0o tggu.mau x mengamuk?badan berpeluh,minyak wangi pon dah x berbau dah.tp kawan punya psl + aku syg korang,aku ttp pandang sblh mata & ttp senyum dgn dia walaupun kemarahan aku sedang membara [x de la membara sgt,ayt je power2]!hehehe?ok la,aku mmg ada ckp dgn dia org,naik bas baru,bas baru ok sikit,air-cond ok.kalo bas lama,berpeluh d0h.air-cond dia mcm kipas.bukan la nak kate aku memilih,tp jarak perjalanan aku lama.so,kena la pikir2 sikit.

Lebih kurang pukul 1.00,kita org smpi kt stesen LRT Star Titiwangsa.Mula-mula aku x tau nak naik apa by public transport.tp alhamdulillah,time aku g tuisyen by LRT Star ni,aku pernah dgr stesen PWTC.Mungkin pesta buku area situ.Bila smpi kt Stesen PWTC,aku nampak The Mall dan beberapa buah bangunan.kita org x tau mana satu PWTC,so kita org tgk org je la.mana tempat org ramai keluar masuk,mungkin disitulah tempatnya.Bila ikut je,yeah~finally we have seen the main door.nak kate ramai org,ramai la jugak,tapi masih boleh bergerak.x de la crowded smpi x boleh bergerak.then,kita org pon jalan la ikut org smpi la jmp tempat pestanya.Bila da sampai,ape perlu kita buat?masuk la mangkok!x kn nk jd penyambut tetamu yg x bergaji !aduhaiii,

First gerai yg kita masuk ialah Cerdik Publication Sdn.Bhd.Iliya dah start pilih buku,aku masih tercegat di situ.x tau buku mana yg perlu dibeli?kalau beli,rasa mcm rugi,sebab kat tmpt aku pon ada buku macam tu.lagi pun,kat situ x de price cut.so aku buat bodoh je,ikut kwn2 aku yg membeli buku.pusing-pusing,jumpa gerai KarangKraf,mak Iliya minx tlg belikan something.hehehe,buku yg dicarinya tiada disitu.Then,kita org pon jalan smpi nmpk satu gerai belon!hahaha,inginan aku utk memilikinya satu semakin melonjak-lonjak.kwn2 aku igt aku ni main2.tp,aku serius.hahaha,bengong!lantak la org nak kate apa.huh?!kwn2 aku dah x de apa nak beli,aku pon minx izin utk beli aku plak.aku keluar dr tmpt tu dan tgk peta.aku nak beli buku yg kakak aku minx yg terletak di booth 81.tengok2,booth 81 kt legar putra.legar putra tu apa?ah,aku hanya berlagak tahu ; OH,legar putra!jom kita turun bwh.and then,nampak la sign board,ikut je la signboard tu.korang nak tgk aku beli buku apa?ha,aku beli buku ni.


Sudah puas tgk?ha,bkk 'Bercinta Sampai ke Syurga' tu utk kakak aku.dan 'Langit Ilahi' tu buku aku.Hohoho,aku x tau nak baca buku ni bila.Mid-year nak exam,bab mana masuk dia x bg tau,mampus kena baca form 1-3.Actually,aku x de niat pon nak beli buku ni.aku beli buku ni pon nk cukupkan RM50 utk dptkn paper bag!hahaha,siot je perangai aku.tp paper bag tu adik aku kebas.Ye la,ade gambar 'ASUH',x nak aku!time nk kuar kedai ni,terjumpa Rabbani..Hahaha,x berapa best la sbb they are not my idol actually.Sian rabbani.Ala,aku jumpe 2 org je.Of course the chubby tu ada.x caya?mari kita tgk ini gamba :-

hmm,Jam sudah menunjukkan pukul 3.00pm.Tandanya utk menunaikan tanggungjawab kami sbg seorang Mukmin Islam.masih x faham ayt aku?tekan start dan shutt down kn komputer anda.hahaha,lawak la tu?okk,i mean,solat la!Oh man,nak cari surau kt sana bpk susah.Nasib baik ada air-row.kita org jmp surau pon kt luar kwsn tu.x de sign-board,mampus la sesat.Da solat,perut dia org buat hal.i mean,lapo r.x kn nak berak kot?makan pon tidak,nak berak apa?kita org plan nak pergi 'The Mall' sbb kt dlm PWTC mknn dia bapak mahal.Fried noodle dah RM5.Then,aku nk makan KFC,dia org ON je.kau tau x iliya nak makan Mc'D?aku x kasi dia makan.Tapi kalau dia nak makan jugak?aku x follow dia.nak kata aku apa?skema?takut?ckp la,aku x heran dgn lontaran fitnah anda semua [poyo je!].Bila nak masuk KFC,ramai gila org.tapi,aku ttp boleh nmpk kekosongan meja di situ.Tapi kwn aku semua tentang aku,mereka mau makan 'food court'.Ok,fine!kita makan food court.byk selera ada kt sana.Smpi food court,aku beli la 'Chicken Chop'.Org yg jage kt situ Pak Arab auw.So,x kan nak ckp BM?Arab aku x reti.so,speaking dgn dia la ; Chicken Chop with black paper.I dont want rice.hahaha,kebetulan mknn tu ada nasi.pelik pelik je.Tau x chicken chop dia berapa?x mahal,RM12 je.tau x aku makan x puas?mcm mkn roti je.huh?!baik makan claypot,lagi best!RM7 je.puas lak tu.nak tgk chicken chop dia mcm mana?tgk ni :-



kalau aku,aku akan ckp ; sikit + kedekut.kalau anda?lahap je la,janji kenyang?makan kt Sri Gombak yg RM9 pon byk.HUH?!


Ni la Iqmalnya!hahaha.makan nasi goreng + Soya bean.Excuse me,air 'ice lemon tea' tu aku
punya.Terletak kt port dia!hehehe,

Ni pulak,Syahmi.dia suke buat lawak bangang.even,kt dlm bas pon buat lawak.bangang-bangang!OH,dia makan claypot.slurrrrp,bapak sedap.air dia ape ek?air mineral kot.hahaha,x de r.JOKE!dia minum air anggur kot.

Si debab ni nama dia iliya.Aku x tau budak ni makan apa.Hahaha,kt nasi dia ade carrot.bbweeeek,kau ni org apa?nak kate diet,masih gemuk jugak!hahaha,dia minum air apa?ha,tu dia tgh sedut air tu.air apa?air kosong la!bhuahuahua.


Semua dah settle,kami mengatur langkah utk masuk ke Pusat Dagangan Dunia Putra
Kuala Lumpur or we call as PWTC.Pelik jugak,ramai gila org bwk paper bag majalah Ujang.tapi kenapa aku x dpt?Then,kita org pergi lah kt gerai majalah Ujang tu,rupanya time tu ada promotion [mmg la promotion,nama pon pesta buku].Hmm,beli paper bag RM4,free 2 majalah ujang.I bought this paper bag just for the paper bag.not for magazines.lawa bhaii paper bag dia org.Besar la tu.W0ow,Amazing !i sure that u all cant imagine besar mana paper bag tu.meh tgk gmb ni sbg bukti.

Lawa kan?yeay~lepas ni bole bwk g skola.Bole bajet-bajet dgn kwn yg aku merupakan peminat setia majalah Ujang.Hahaha,padahal semua ni aku beli kt pesta buku.free free kena tipu.Kebetulan,berhampiran gerai Ujang ni,ade collection duit dr setiap negara.Aku rasa,dalam byk2 pengunjung,kita org je yg muka budak sekolah.Haiyaaa,buat malu je.Yela,budak skola
kena focus buku.PMR pon x lepas lg,dah pikir pasal duit.Tapi best jugak,layan akk tu.Even,time kita org tgk duit tu.Kita org jmp 'mata wang pokok pisang',duit ni digunakan masa penjajahan Jepun!yeah,kembali belajar Sejarah Tingkatan 3,Bab 1.

Then,kita org pon jalan-jalan la smpi mencari gerai yg kami cari ; PTS Publication dgn MPH.Kita org naik tingkat atas sbb nak cari MPH,and then,x jumpe.Then,kita org kuar dan cari PTS Publication.kat luar ada map,tp map dia hanya tulis no booth je.aku x tau PTS booth kebapa.Nasib ada helper kt sana yg bg tau ; adik turun escelatur,ade dewan kt sebelah kiri.Hek elleh,pintu PTS dkt je dgn gerai mjlh Ujang,cuma x perasan je.

Sampai je kt gerai PTS ni,ada satu announcement ; kepada mereka yg memakai baju seragam sekolah / T-shirt sekolah.Anda akn dpt diskaun 25% pada setiap buku.Hey kwn2,kita pakai baju biasa,agak2 bole x dpt diskuan?Then,kami merapatkan diri kami ke satu meja yg kurang pelanggan.Kalau g meja sebelah ada pelanggan,ramai!malas aku ramai2 ni.Then,kami berborak la dengan akak ni.Borak punya borak,x sangka yg kami borak adlh seorang penulis buku!hahaha,aku igt akk yg bertugas.even kt tag dia pon ada tulis ; Penulis Buku.Aku x bangga sgt jmp dia sbb aku x knl dia pon + aku x pernah beli buku dia.Aku bg tau dia ; kalau nak beli buku PTS One,sy selalu beli buku mcm rahsia firdaus,dear yayah & sekutunya.Tau x dia ckp apa kat aku?dia ckp ; Buku tu utk bdk kecik je.kalau umur mcm adik ni,baik adik amik buku mcm ni [smbil mempromote buku dia].Buku ni Sains Fiksyen.Hmm,x kn nk dok diam?aku cuba pertahankan diri aku ; Saya baca buku ni sbb nk release tension.Best sikit baca buku budak-budak ni.dan akk tu setuju dgn kenyataan aku.

Mcm biasalah,setiap org mesti nak sesuatu dgn harga yg murah & kami sempat tny akk tu ; agak2,dpt diskaun x?hmm,akak tu jwb dengan penuh yakin ; boleh boleh.tp kena beli buku akak la.huh?!terpaksa la beli buku dia.Aku beli 2 buah buku je.ILiya beli buku ; Aku bukan Superstar dgn Kenapa aku jadi pengetua?Mcm best je aku tgk buku dia.Then,bila blk,aku bkk website dia,dia ada buat kuiz psl buku 'Kenapa aku jadi pengetua'.erghh,buku aku x de lak nak buat kuiz?tp x mengapa,aku beli pon x baca sgt sbb periksa nk dkt.kena utamakan buku sekolah dulu.aiyooo =( akak ni bg tau yg first time dia tulis buku time dia berumur 17 thn.Oh man,i gonna be a 'penulis buku' soon.Just wait to my book.akk tu bg tau,dia akn anjurkn kursus,mcm mana nak tulis buku yg menarik.Yeahhh,aku nk jd penulis buku yg berwawasan!

nama ini perempuan ialah Kusyi Hirdan.Pelik kan?perasan x dia tghtulis something,dia buat autograf utk aku + aku dpt sticker dia.Kalau mate kau tajam,sticker tu kt buku tu yg kale merah tu.Oh yeah,pen yg dia pegang tu ada lampu dolll.Bapak style gila.hahaha,


Nothing to describe this picture.Just want to say that im holding the book,im wearing a watch,im the shortest than them.Im the 'botak'est than them and im the SLIMEST than them!hahahaha, [from left ; Kusyi Hirdan,Farith,iliya]. OH,alangkah hensemnye aku jika aku mempunyai rambut dan mampu utk menghasilkn style rmbt yg tersendiri.hahahaha,


Yeah,finally i bought her books.Kesian tgk akk tu meraih simpati.Hahaha,

Kemudian,kami ke kedai 'Sasbadi',adik aku mintak tolong belikan buku dia + nak beli buku aku.Like what i said,semua buku aku boleh dapatkan kt Sri Gombak dan buku yg x boleh/susah nak dpt je aku beli kt sana.

Science tu bkn buku!dia handout.kertas ramalan 2009.Aku beli sains sbb aku lemah sc.yg karangan utk adik aku.

Then,pusing-pusing,kami terjumpa dgn satu gerai drawer ni.Kita dok depan dia,dia lukis muka kita.Mula-mula dia aku nak buat tau,tp piki yg bnd ni mcm merepek je,aku pon membatalkan niat aku utk buat.Memang smart gila dia lukis,x caya?


Nampak x smart en?sebab org ni budak kecik.Kalau org ni lukis yg pakai tudung,bapak cun gila!Iqmal pon teruja gak,mcm mana org ni lukis tudung?mmg molek r.Oh guys,i dont want to be a drawer/architect/sekutunya.hmm,masa terbuang kat sini je.eh eh,time tgh usha abg ni lukis.Kita org jmp Cikgu Rosdi.Bapak sempoi gila.Pakai t-shirt + suar track +selipar.hahaham
Jam pon dah menunjukkan pukul 6.00pm.Kami mengatur langkah utk pulang menaiki public transport. kami smpi rumah dlm pukul 7.30!huh?!aku x rasa penat pon sbb bila balik,aku boleh buat keje sikit.

Oh,one more!For those who want to go there.Better pergi dgn siapa yg sudah pergi.Sbb kt sana tempatnya besar dan luas.kalo korang pergi dan sama-sama korang x tau.Masa byk habis.Kalo korang bwk mana yg dah pergi,senang sikit kerja.Sebab dia org tau mana lokasi gerai tu,tandas/surau.Kalau nak bergerak,suruh kwn yg tau tu bwk.kt sana x de map!kalau ada pon,korang x kn paham.nak bwk org yg dah pergi mmg satu kerja yg agak berat.Yela,org dah pergi,nak pergi.x ke bodoh tu?dan salah satu cara nak tarik utk ikut skali.Korang terpaksalah berlabur duit sikit utk support tiket pergi blk + makan + dll.betul doh,aku x tipu.Cuba korang pikir la,tmpt tu besar.cuba korang tny kt org yg tau,gerai Sasbadi kt mana?dia tahu,Cerdik?Surau?Tandas?Ujang?PTS.gerai PTS dgn ujang mmg tersorok.Cuba korang pikir la,kalo korang x tahu,mau korang tawaf satu PWTC tu utk cari gerai2 korang nak.Masa byk habis kt situ,pastu nak belek buku lg.Leceh bhaii.Kalo bwk org yg tahu,kan senang.dia tahu semua tmpt ni.senang korang bergerak.Kan?

Hei hei hei,kalo sape nak g sana.aku nak pergi jugak.Aku g hari Ahad [26/4/09].hari sabtu ada koko.mmg btl aku ckp r.masa aku byk habis menawaf PWTC,balik umah,bwk sikit je buku.Sedih =( skarang aku da tau mana gerai buku itu terletak,senang sikit.Plus nak g sana nak jumpa Ain Maisarah [penulis buku],boleh mintak diskaun dgn dia.hahaha,mls nak pki baju sekolah.Look like a nerd people!

Oh yeah,i got some pictures when i was there.

Iqmal & Syahmi.

Baju mana tah.


Sape tu?

ni koir ke?band?nasyid?


After pray,dont forget for doa!

Only these that i bought there!

Ini apa?ini buku?hmm,buku tentang ; 'Sedarkah kamu wahai manusia'.



penanda buku from PTS Publication.yg kiri knn yg bulat warna-warni tu,tu aku dpt dr Kak Kusyi Hirdan,dia buat sendiri.Yg kaler merah tu,aku dapat time nk masuk pintu.Dia bagi,aku amik je la ;p

Saya sudah disana,anda?

p/s ; sebenarnya,byk gila cerita lawak sepanjang pengembaraan kami.tp ssh la nak explain,kalau tulis sini,nnti jd mcm lawak bodoh la pulak kn?bnd alah tu kne tgk sendiri dgn biji mata,baru boleh imagine mcm mana keadaan time tu.

Guys,thanks for reading my post.i know that this entry is too long to read.and thank you very much!

and also to Iqmal,Syahmi,Iliya for accompany me to the book fair!Sayang bhaii kt korang..

0 comments:

Post a Comment