Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Thursday, April 23, 2009

Pameran Kerjaya.

As a plan,kelas aku terlibat dgn pameran kerjaya tepat pukul 8.45 pagi.8.45,kita org turun la,tapi dia org x kasi masuk sbb x siap lg.Haishhh,dia org ckp,org UiTM x dtg lg.so,cikgu suruh g library,lepak sana,x belajar pon.lepas lepak sana,rehat.lepas rehat,cikgu suruh ade nk bg announcement about classmate aku yg kehilangan fail folionya.That time,petugas kerjaya pon suruh kita org turun.Cikgu kami pon dah x sedap hati dah.baru nak buat announcement,dah suruh turun.

Jam menujukkan lebih kurang pukul 10.30.Cikgu suruh naik pukul 10.45.Hei hei,tak kan nak melawat 10 minit kot?Ah,mampus la.Kalau bosan,naik kelas balik.Masuk je dewan sana,bapak bosan.I thought that all about kerjaya.But mostly psl kolej.Yela,nak kerja ni kena masuk aliran apa en?Bapak la bosan,aku pergi sana amik pamplet dgn note book + pen je.hahaha!best mengcollect benda alah ni.x minat pon dgn pameran dia org tu.dan semua pameran kerjaya kt situ,x de pon kolej yg ada kena mengena dgn kerjaya aku.aku nak jadi apa?dirahsiakan.Biarlah korang tahu bila aku dah besar nnti.Hmm,plg ok pon UiTM la.sbb apa?dpt note book,best nya!even thought,i have that note book already.pemberian kakak aku yg merupakan pelajar UiTM.Byk bhaii dia bagi aku note book tu,aku bkn guna sgt pon.Tp bagus note book dia,besar,boleh isi byk benda.

terus terang la aku cakap,x menarik langsung!Oh SMK Hillcrest ku,pggl la kolej2 yg berwibawa sikit.yg termashur sikit.Ni tidak,kolej mcm low class je.nak msk kolej tu pon rasa mcm terhina.semua mcm x menepati cita2 pelajar.yela,kat sekolah ni ada yg nak jd doktor,pggl la HKL ke.Ada nk jd guru,pggl org dr UPSI.Ada nk jd tentera,pggl la org dr UPNM.ni tidak,pggl org yg merepek-repek je.kerjaya yg bagus2 la utamakan dahulu,yg x penting sgt,ketepikan.even,time tu ada byk meja kosong.Ha,mana pergi orangnya?aduhaiii,nnti aku dah belajar kt kolej,aku nak apply lah jd buat pameran ni.confirm gerai aku ramai pelanggan!hehehe,

nothing to say,just there was a bored experience.erghhh!nvm,i got some picture from u all.


Sebenarnya,beg ni utk f5,aku dgn muka selamber g mintak.yela,x kan nak kate ; x boleh kot?kal dia ckp x boleh,sekali gus org akn pandang hina kt kolej ni. [see,Universiti Malaysia Perlis].baru aku pernah dgr kolej ni.

Some of the pamplet,pen i got 3,one key-chain,2 not book [ the red and the purple at the middle ].


Kalau anda perasan kat soalan bwh tu,dia ade tanya ; Jika diberi peluang,sy memilih utk melanjutkn pelajaran ke UiTM kerana :- aku hanya jwb jawapan yg bangang ; Yurannya murah,bumiputera,ada scholarship!yeah,i didnt write my name.selamat aku.kalau org UiTM baca komen aku tu,confirm dia tesengih kt depan kertas tu.hahahaha,

-like what i said,this is bored experience.tp semua ni,UiTM dgn mana tah yg bagi aku pen dgn key-chain + note book,ade jugak yg support.Thank you-

2 comments:

Shahmee said...

baik ko tulis betul nanti nyesal bila x dpt nanti....
hahaha... =D

Ahmad Farith said...

tak pe,skali skala.

Post a Comment