Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Saturday, July 11, 2009

I bought new highlighters & liquid



Assalamualaikum & Salam Sejahtera.


Last month,spot-check was held suddenly.Wahh,dia org terus serbu kelas kita org..Ternganga semua org dibuatnya.Ni semua gara-gara kelas aku kena spray (bkn kelas aku je,kelas lain pon kena)..Haishh,siapa buat ni?penat penat kita org cat kelas,dia org g spray.siot tol !

Mcm biasalah,barang rampasan yang popular student Hillcrest bawak ialah highlighter dgn liquid..sebab dua benda tu menjadi element penting kalau nak belajar.Mungkin ada di antara yang berpendapat ; kalau x boleh guna liquid,guna la roller.Ok,meh sini aku jawab,aku bagi contoh mudah.Kalaulah aku terlukis bentuk bulat dgn menggunakan pen.Mcm mana aku nak padam balik dgn menggunakan roller tu?Payah kan?dan roller ni terbatas utk benda yang straight je.Kalau nak padam sgt pon,mmg ssh dan mengambil masa yang agak panjang.Kan leceh tu?sbb tu aku prefer liquid.

Highlighter lak,benda ni jadi element penting time kat tuisyen.Sebab kalo aku nak refer references book,aku akan tgk ayt yg aku highlight je.Ayat yg aku highlight ni biasanya sub-topik je.Sebagai contoh ; Akibat pembangunan industri di sesuatu tempat.Then,aku akan highlight 'akibat' sahaja.Bila aku dah nmpk aku gariskan ayt tu,pastu aku baca la anak-anak bawah tu.so,kalo aku x highlight,aku akan anggap benda tu x penting.so,mungkin aku x terbaca benda tu.

And now,semua kena rampas.Siot je,kalau sikit,x pe r gak.3 Highlighter,1 liquid,1 marker pen kena rampas.Siot x siot?highlighter aku bwk g skola gak..Sebab aku guna same pencil box.So,kalo nak gerak tuisyen,amik pensil box,bwk masuk beg tuisyen je la.x yh la nak kuar masuk highlghter tu.kan kan kan?Sebab tu highlighter,liquid & seumpanya kena rampas.Semuanya disebabkan ni la,student buat vandalisme.Adoii,x de otak ke?sorang buat hal,semua kena (padahal aku pon buat vandalisme..hahahahz!tapi conteng meja je la).

Dah banyak kaedah dah aku gunakan..As u know that i was an ex-prefect,so i got a lot of experience in this case.Like wat i do ; just tell them that i bring to school just want to study and not for vandalisme.But,semuanya gagal!dia org buat spot-check sbb nak rampas highlighter,liquid dan seumpanya.so,i cant do anything.Just leave them !adoii~

Disebabkan aku mmg memerlukannya,aku ke Mid-Art utk cari highlighter tu.aku punya alat-tulis,aku beli brand tertentu je.Bukan lah nak kata aku ni kaya,pilih brand yg mahal.Tidakk!aku pilih brand yg memberi kepuasan kpd hasil kerja aku.Mcm pen,aku beli pen tertentu je.sbb ade stgh pen yg market punya.baru tulis 1 perenggan,dakwat dah putus2,makin lama makin pudar warnanya.Semua ni aku dah alami dah,sbb tu aku x caya dah dgn brand mcm tu.Mcm dgn highlighter jugak,aku x suke highlter yg terlalu gelap sgt.Bila baca pon ssh nak baca tulisan tu.So,ade stgh highlter yg terang,senang nak baca.

Tapi malangnye,warna highlighter yg aku cari tu x jmp.Yg aku nak,biru dgn pink.Tapi yang ade,biru,hijau,kuning.Aku suke kale pink !hehehehe,aku x suke kalo kuning.apa tah lagi hijau?Tapi x pe lah,aku balun je la.janji ade.Kan kan?dan x lupa juga kepada liquid aku yg hampir ke RM6.woww,mahal tu?tapi kualiti memuaskan.

And i hope,prefect wont confiscate my highlighter and liquid.if prefect make a spot-check suddenly and they attack for highlighter,liquid & etc,i know what should i do.Hahahahahaha!aku sudah empunya akal utk berfikir.and i wont share this taktik to all my friends..ladyGAGAGAGA!kejam kan aku?joke lah.nanti korang tny,aku bg tau la.korang x tny,sorry to say la.ok?

Tapi x mengapalah..Aku x kisah.Yang bersalah tetap bersalah.Yang bersalah tetap dihukum!(wahh,gila la ayat aku ni).Lagi pun,aku bwk pon demi kebaikan aku je.Haishhh,Time spot-check aritu,mmg byk helah aku nak buat,nak sorok sana sini dan tmpt tu mmg pgws x akn jmp dan x akan syak itu aku punya barang dan dia x akan rampas.Tapi masa tu aku agak menggelabah gila,walaupun dia org check mengambil masa yg pnjg.adoii,menyesal gila kalau difikirkan kembali.Biarlah,yang lepas ttp lepas.Org bodoh je yg dok fikir time benda yg lepas..Masa depan?hancur.focus je la benda kt depan kita ni.

Here i got the picture where i bought the highlighter and liquid.Then,u can see which brand that i mean.OK?

So guys,kalo korang ade highlighter yg badannya kale kelabu (seperti dibawah) dan warne ink dia pink,bagi tau aku!kalau boleh,aku nak tuka dgn korang.hehehehe,aku x suke kale hijau dgn kuning.









Thank You !
Assalamualaikum...

2 comments:

StrewberiManis said...

alaaa ko bwk je liquid n highlighter
dulu aku slumber bwk
ade spot cek, member aku yg pengawas bgtau awl2 dah
so leh prep nk nyorok those item kat mana ;p

Ahmad Farith said...

mampus kwn kau kena seksa kt akhirat..
pgws tu amanah tau !
pecah amanah,mampus lah nanti.
dah la soal amanah ni main question akn di tny nnti.

mcm ni lah perasaan aku bila aku rampas barang org time spot-check aritu masa pgws dulu..hehehehe,bengang,marah,semua ade lah !

mampus kau lah!lepas ni aku sorok dalam suar dalam la..sorang pon x berani nak cek..hehehe,

(emo gila comment ni)

Post a Comment