Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Friday, July 31, 2009

Seminar Skor A PMR di UM

The day before.

I went to Danau Kota for buy a jeans..A cheap price can get there.I went there with my sister and father..yeahh,they are busy that time.So,thanks very much for accompanied me !ERKKK?i never go there .so,I don’t know the location!aduhhh,mau sesat ni..Then,I asked my friend,Hafiz..He gave a sign to go there..Alhamdulillah,aku faham sign dia tu sbb everyweek aku lalu tmpt tu..hehehe,Thanks Hafiz !walaupun time tu aku sesat..Tapi x mengapalah,first time pergi bukan?Im not blame u at all,but I thankfull to u..

As my planned,I want to buy a jeans right?But,all jeans are not match with my size..aduhh,gawat mcm ni.Bila tgk,pinggang dah ok.Kaki lak labuh gila babi.Bila kaki dah
ok,pinggang lak kecik..aduiii,Nampak sangat jeans ni utk org kurus dan tggi.Kan kan?So,aku lupakan lah jeans ni.Aku focus yang lain.

Yeahh,as usual lah,bila aku g tmpt mcm ni.Aku akan tawaf terlebih dahulu..Tgk gerai mana yg tarik minat aku.Kesian akk aku terpaksa ikut punggung aku.Nevermind,ikut
lagi..hehehe,ayah aku lak tggu kat kete.Malas nak jalan agaknya.

Aku x tau nak beli apa time tu.So,aku pusing dan pusing dan pusing.Still Nampak jeans..Aduii,sabar je la.Lain aku cari,lain aku jumpe.So,aku ade singgah 1 gerai kasut ni dan aku beli r kasut yg aku idamkan.Kasut tu brand ; Poul Smith..Alaa,yang muncung-muncung tu..before ni,aku nak beli under EVERLAST,tapi akak aku ckp kasut tu utk PONDAN.so,aku reject terus..Bukan aku caya ckp dia,tp mcm mood down.So,nak beli,’later’ je la.dan ‘later’ yg aku masukkan adalah sekarang.Nasib baik,dia x banyak complain..hehehe,


Malas nak ckp byk,korang tgk lah kasut ni mcm mana.OK?Aku mmg nak beli yg design simple dan x complicated sgt.Janji org boleh Nampak yg kasut aku muncung..Hehehe,
ade kasut yg line warna kt tepi tu,tp x smart la weii.Better,beli yg simple,lagi smart. Kan kan?



Pandangan belakang.



Pandangan hadapan.


As u know lah,Danau is quite big..Adoii,sape badan besar akan rasa r mengahnya.Lepas beli kasut,aku beli tali pinggang.Macam korang tau lah,dah jadi trend skarang pakai tali pinggang yg kepala dia ‘G’ tu.Aku tgk macam smart je,so aku beli r.Tapi aku nye lain sikit.Kalo korang Nampak,G tu kala silver en?aku nye kaler itam..Hehehehe,smart gila..Tapi malas nak pakai  esk lusa lah aku pakai.




Smart bila pakai dgn suar jeans la.Sebab kalo pakai suar kale itam,tak kontra la kepala tali pinggang ni.


After that,aku x tau nak beli apa lagi.dan pusing lagi Danau Kota.And again,aku tawaf lagi.Sian akk aku,follow je dia..Igtkan nak beli t-shirt la kan?Tapi malas aku nak belek-belek,buang masa..So,aku terus prepare utk balik..Bila balik,ayah aku lak menghilangkan diri.Then,bila call,baru jmp dia.Pastu,Balik rumahh..

Sampai je rumah,tuka baju jap..and then,ikat kasut yg aku beli tu sbb aku nak pakai for the next day.prepare lah everthing,kemas beg en?Bila tgh ikat kasut tu,ayah aku sempat tgk kasut yg aku beli tu.Then,ayah aku ckp kasut aku tu ala Michael Jackson..yeahh,Michael Jackson wannabe !Smart kot kalo aku buat slow move-back.hehehe,harapn harapan.
Dalam aku kol 2,aku dah x tahan dah ni.Masuk bilik air,buat la ape yg patut (gosok gigi,cuci muka & melawas)..Then,BOOM atas katil.Haishh,kejap je terlelap..

The Day.

I woke-up at 6.30..I took a shower,perfomanced Subuh and get ready to go out.I received one message,that they informed me to stand-by at school before 7.30..But,when I go out at that time,no bus..Aku dah sikit menggelabah.Hahahaha!then iliya call aku,dia cakap bas nak gerak dahh.Haishh mann.Macam mana bas nak gerak?aku kat bawah ni.Bas tak leh naik atas,sbb berbukit.Then,aku g la naik,tgk kawan2 aku semua ada kat situ.Kumpul la kat situ.A few minute later,ade abg Indian datang.Bangang la jugak,sbb dia
ade gaya Mr.Bean..ahahaha~Bila call org pon ada gaya,ckp pon ada gaya.adoii~

Then,bus datang..Terus turun bawah.See,semua kena turun en?tu la aku ckp,bas x kan naik atas,sbb berbukit.Time tu kita org dalam 20 lebih je..Wahhh,excited sikit (sikit je,jgn over)..Ye la,tmpt ddk bas ada 40 lebih.Kita 20 je..So,kita boleh conquer semua tmpt.Hehehe,Then bas lalu SMK Gombak Setia.aduii,dia org nak amik budak setia la..Elok2 budak hc tgh enjoy,lalu je Gombak setia,semua cover.Hahaha,bangang~aku lak yg x bla,g pakai sun-glass.Bodoh x bodoh?

Time tu,aku jumpa kawan lama aku.Wahahahaha,dia sikit excited..Aku ddk diam je.X tau asal..Pastu tetibe lak sejuk time tu.Wahh sudah,semua dah ttp kipas air-cond.nasib aku bawak sweater..Selang dalam 30 minit,sampai lah di Universiti Malaya.Paling meleleh air liuh aku time aku nampak aktiviti berkayak.Aduii,aku dala suka aktiviti mcm ni.dan tetibe lak aku Nampak goal kat air..Dia org nak buat apa ni?Bila di piker,rupanya dia org nak main bola baling kat air..Wahh,chalenge gila!Bila la aku boleh main aktiviti macam ni?kalau kat hc,harapan je la..Hahaha,nak tggu aku masuk UM?harapan,aku bukan feature student UM dan sama sekali x berniat nak jd belajar di sana.Aku dah ada plan aku.hehehe,

Then,sampai sana.Perghh!Ramai beb..Macam tin sardinn cap ayam..Beratur lak panjang.Aku dah garu kepala dah..Then,lepak kat tepi tu dulu,amik gamba & etc..tetibe budak SMK Gombak Setia tu panggil aku.Aku dah cuak
dah.Ye la,laki doll yg panggil aku.Aku dah menggeletar.Dia panggil aku pon mcm dia dah kenal lama dah ngan aku.HUH?!aku pon beri isyarat kepada dia bahawa aku x nak jmp dia time tu..Mean,later la.sebab orang ramai en..

Then,g daftar.Dah daftar,masuk ke Dewan Kuliyah..adoii,kita org sesat beb..Hahaha,nak tau asal?Time tu kita org Nampak budak UM,igtkan dia org akn jaga kita org..Dan dia org tumpu kpd 1 dewan ni.Kita org pergi la kat dewan dia tu tanpa segan silu.Rupa-rupanya,dia org ada aktiviti time tu..Waduhh.malu tahap gaban la jugak..Tapi x mengapalah,kita org sedar time kat pintu je.Kalau masuk smpi ke dlm,mmg KAW-KAW kena lah ! HUH?!

Bila masuk dewan yg sebenar,slot BM dah mula.adoii,dah kelam-kabut dah.terpaksa la dok belakang.dan memang betul!aku ddk 2 line dari belakang?Jauh x jauh?adoi,aku sikit kecewa sbb dok belakang ni,setan mudah ganggu kita.

Then,miss Bm dalam bape minit tah.Bape minit kemudian,BM dah habis dah.Mean,kita org masuk lambat smpi slot nak habis.aku dah garu kepala dah sbb BM ni susah 0ow.For those yg suka hina org yg dpt B dalam BM,korang try lah jawab soalan BM PMR.confirm 2x5 dgn kita org agaknya.Sumpah aku kurang faham apa yg dia cuba nak terangkan time BM dia..Sebab dia terlalu complicated sgt.Ntah r,ssh nak explain kat sini.And 1 more,setiap yg dia ajar tu,semua aku dah tau dari tuisyen aku.Hehehehe,Kasturi is the best!Segalanya bermula dari sini..Sebab every note BM yg dia bagi,mesti ade latihan tatabahasa.kekadang dia bagi latihan frasa.dia bagi frasa yg salah,dia suruh betulkan.Bagus bukan?

Then,slot Geografi..Time ni agak best la jugak.Lawak pon ade yg membuatkan aku ketawa smpi over. ..Aku ketawa mmg over.Masa yg diperuntukan adalah 1
jam.So,dia x ngajar pon.Dia suruh kita tekankan dalam beberapa bab sahaja.Sebab everyyear,bab tu akan carries byk markah.Kiranya bab yg wajib kuar.Pastu dia ade kasi tips utk Geo,wahhh.terkejut bhaii dgr..Korang nak tau?Ha,join la seminar ni.Sape pergi,dapat ler.X pegi,sorry to say.Sebab tips ni x akan dpt kat sekolah.Apa tah lagi tuisyen ?

Pastu,slot Science.Lepas Geo,ada sorang abg india ni amik alih mike..Dia ni kira pengerusi majlis la.Bagi ucapan terima kasih kat cikgu Geografi ni.intro la pasal dia ni,cikgu yang berpengalaman la & etc.Then,dia ckp,ada sorang abg yang hensem + kacak + tampan akan bersama dgn kita org time seminar Science tu.belum apa2 lg,dia dah start dah bg tau pasal science..Aku pon tertanya-tanya lah en,sapa jejaka yg dikatakan tampan tu.Rupanya dia!Siot,banggo diri la ni en?

Memang 100%,apa yg dia cuba nak sampaikan,aku x faham LANGSUNG!bukan aku x bagi tumpuan,tapi memang x faham.adoiii~tapi cikgu ni pandai buat lawak.adoii,guys,do u still remember this sentence ; lef lef lefel?hahaha,aku x tau nak eje camne.tapi sebutan lebih kurang camtu r.

Lepas tu,time memang aku tunggu-tunggu selama ni ; REHAT !Yeahh,time to fill my tank.hahaha,lapar doh time ni.Makan gula-gula pon x de effect..Pastu,turun bawah amik makanan..Arghhh!u know guys what the menu ?Nasi dgn Ayam cili je.what the hell?aku bayar mahal2,2 tu je menu?memang aku sumpah en.Arghhh!dah la lunch,bagi la berat
sikit.Ni tidak,sayur pon x de!Kalau aku muka tembok,memang aku complain time tu gak..Tapi memandang aku ade maruah,buat bodoh je la.And then,ayam cili dia dah la kecik.Lepas tu bagi sikit nak mampus.arghhh!and again,aku dah memang bengang dah.Perut tgh lapa ni,everything can happen ..Nasi banyak,ayam sikit.Patut la dia org cedok kan,sajo nak save.HUH?!Sabar itu separuh daripada Iman ~


Lepas makan tu,aku terserempak dgn wartawan..Time seminar td,dia sibuk rakam..Then,time makan lak,dia interview peserta..And now,hati aku tergerak utk tny yg dia org dari mana dan rakaman tu akan disiarkan bila.channel mana?Mula-mula nak tny abg melayu tu,tp mendangkan dia pgg kamere,so malas nak bebankan dia.Aku tny abg Chinese tu ;


“ Abang dari mana ni?rakaman tu akan disiarkan kat channel mana? “
“ Oh,kita org x siarkan kat tv,tp kita org siarkan kat web.Web tu khas utk rakaman syarikat kami ”
“ Apa webnya? “
“ Ni ha (smbl menunjukkan kulit buku yg ade tertulis web company dia) “
“ Ohh,dari kementerian pelajaran rupanya dia org ni “
“ Kenapa?nak interview ke? “
“ Ha?interview ?Mula2 aku berat sikit.Tapi memandang org ramai akn tgk muka aku,aku pon accept je la.famous la katekan?Lagi pon melayu kurang di interview.So aku ni wakil melayu la en? “
“ Ok,kita interview kat sana.Sini gelap sikit “
“ Chop chop !Soalan apa yg dia tny?nak stand-by jawapan “
“ Everything lah,manfaat yg kamu dapat dan harapan “


Ah!cukup cukup la tu ek..Adoii,aku di interview !web tu masih aku igt.Skarang tgh tgk muka aku ade ke tak.Stakat ni x de lagi,mungkin dia org tgh edit2 kot.Kalo muka aku dah ada,aku akan upload la video tu kat sini.OK ?Lepas tu,g surau,solat Zohor dan kembali ke dewan kuliyah.Time ni la aku jumpa budak Gombak Setia tu.dia org semua baik-baik belaka.Selamat aku~hehehe,

Then,the next slot is Sejarah if I not mistaken.And again,slot ni buat hal.Siot !Dia ckp dgn mike,sampai boleh terjerit-jerit.adoii,apahal dia ni?excited sgt ke?hahahahaha !Tapi paling x leh bla.Dia ni menyangap Michael Jackson.Ntah la,dalam slide dia m
esti ada MJ.Lepas tu dia sempat show movement MJ.Alahh,ssh la nak explain.Kalo MJ suka buat walk Move-back kan?Tapi dia x buat move back tu,dia ade buat yg lain..Tp mmg jd la sbb kaki dia kurus dan panjang.Mmg match la dgn MJ.

Dia ni boleh mengaku yg MJ tu kawan dia..hahaha,sumpah kelaka dohh.Nak kelentong,jgn la kelentong kita org..Budak UPSR tu mungkin boleh.Dgn kita org,x leh r sbb x masuk akal.Tapi x leh bla bila dia ckp satu perkataan bila dia nak habiskan speech dia tu ; “Akhirnya,Michael Jackson sudah kembali ke rahmatul lah “..Korang baca biasakan je kan?Tapi dia baca,mantap dohh.dgn sleng Indian dia tu.Hahahaha!Chop chop,rahmatul lah tu,korang baca bahasa baku.L tu x de dengung.Biasa
je.Ha!baru jadi sikit macam mana dia ckp.Lawak bukan?

Ni aku buktikan,camne dia menyangap sgt.Kat slide dia,penuh gamba MJ.


Yeahh,Sejarah itu Susah Boring Bosan dan Sukar.


Mr Bean pon ckp begitu.Tapi Bio-Rith x ckp begitu.Bio-Rith sgt suka akan Sejarah.
Hehehe,geli-geleman je dgr.



Dia habiskan slot dia pon dgn Michael Jackson..

Pastu,slot Math..And again,Math buat hal..ye la,math ni kena hafal formula,baru boleh buat.Tapi ape boleh buat?Dia buat apa tau?Masuk je,dia amik masa 15 minit utk PROMOTE buku dia tu.Igt aku nak beli?sorry r,bungkus buku tu.G balik rumah la..pastu dia amik masa 15 minit utk tunjuk kehebatan math dia tu..dia bagi kita sifir,kita settlekan without use calculator.

5 x 5 = ?
25 x 25 = ?
35 x 35 = ?
45 x 45 =?
55 x 55 = ?
65 x 65 = ?
75 x 75 = ? and so on..

I know that u are expert in this part..Cuba aku bagi 336 x 336 = agaknye dia boleh buat x?aku rasa dia x leh buat.Sebab aku tau,dia boleh buat dgn 5 je.Other than that,dia x reti.Pastu baru dia start merepek,trigonometry lah,theorem formula.Dia membebel,membebel,membebel dan membebel..Akhirnya,org yg incharge bagi tau dia yg masa utk dia dah habis..Ha,terhegeh hegeh kau !Line kali promote la buku tu lagi,lagi best..kan kan kan?x yah belajar math..HUH!?

Then,minum petang.makan 1 donut dgn 1 karipap.kedekut bukan?hahahaha.Pastu g makan la en?pastu g solat asar dgn budak Gombak Setia.adoii~kawan kawan aku semua dah masuk dewan.aku je yg g solat.Biarlah en.

Bila masuk je dewan semula,slot BI dah mula.What the hell?people always laugh laugh and laugh.Nampak sgt ceramah dia menarik tumpuan peserta.Aku dah rasakan kerugian di situ.Tapi x mengapalah,aku dgr je la.Dia tekankan kat paper 2.Dia bagi karangan student yang merepek.Memang lawak la..adoii,ni aku buktikan lagi.Hope u all can read this
composition.OK?



Lawak bukan?I know that please & help are the same meaning.And I know that horse and house have the same pronounce.heheheh , I hope that Im not like this student!


Then,balik!yeapyy,semua jalan dgn pantasnya semata-mata nak tmpt ddk yg strategic.tapi,apa kan daya?Budak Gombak Setia yg bajet HOT tu ddk tmpt aku.erghh.pastu bajet dia tu cun la?sumpah wei aku ckp,suit dia mcm Mat Indon jual nasi lemak tepi jalan!HUH!?

Ah,nevermind lah..ddk je la memana.Time dalam bas,budak hillcrest tunduk je.Budak Gombak setia memekak.adoii,dah la aku ddk dkt dgn budak Gombak Setia.Tapi sikit pon x tego.Apsal ha?Dah dia org x nak tego aku,aku pon buat bodoh je
la.EH lupa nak bagi tau,time seminar tu,aku sempat mengorat awek yg ddk dpn aku tu..Hahahaha!can u imagine?Kalo sape g seminar,dia tau la sape depan aku.hahaha,

Time otw balik,driver bukak lagu jiwang..memang jiwang habis
lahh.Ni ha chorus dia..Kalau pandai teka tittle lagu tu apa,bagi tau aku.Sebab aku nak download..Hehehe,


“ Sungguh ku tak mahuu,menahan rindu..AH.AHH ! “
Mcm bodoh bukan?hahaha,teka tittle dia.

Then g hantar budak Gombak Setia balik sekolah dia..waduhh!saat-saat manis..eh eh,ape ni?hehehe,time ni la aku dgn pantas g dok belakang.Ha,amik kau!nak dok belakang sangat kan?Amik la..Lepas budak Gombak setia balik,budak Hillcrest mmg cacing kepanasan dohh.Kita org melompat-lompat.kesian driver bwk bus tu,bergoyang-goyang bas.Budak yg dok dpn pon boleh rasa yg bas bergoyang.

Then,kita org amik gamba banyak2.Banyak la adegan time tu.adegan gay pon ada lah.jangan risau..Sumpah weii,rugi siapa x pergi.Tapi sayang,Hafiz x de.hehehe,mmg riuh la..

Malas ckp panjang,korang tgk la gamba ni ;



The slide.


Me in the toilet.


Faliq..Macho la tu?


Loloq / Luqman..Kamere dia lah yg jadi rebutan org ramai.



Iqmal..Lama2 dia dah makin buas.Hahahaha,pelik aku tgk dia ni.Dulu dia tunduk je kat buku.Skarang apa sudah jadi ?



Hafiz..Kawan yg x bersama dgn kita org time balik.Sbb follow ayah dia balik.Hafiz,rugi gila x join kita org..memang sumpah best !hehehe,terliuh kau !


Syahmi..Aku x tau napa aku suka gila gamba ni..Smart bukan ?aku la yg tangkap gamba ni without permission.hehehe,


Faiz..No komen~


Isma..No komen~


Afiq..monster yg tggi.hehehe,


Us..Cuba carik kasut aku.Alaa,yg muncung2 tu aku la.


Over gila yg paling kanan tu.hehehe,


Muka paeh la yg rosakkan gamba ni! haishh,aku dah cover hot dah.hehehe,


Budak kelas Amal yg ddk another row.


Faliq & farith.


Ni bukan driver bus!saje je menyibuk datang sini.hehe,


Bas yg bawa kami dari pergi smpi balik.


Then,sampai Hillcrest dalam 7.30.lambat bukan ?tapi Alhamdulillah,aku dah solat Asar.Balik tu mmg penat gila la.Sampai rumah,makan nasi dan terus uruskan diri..Lepas dah settle semua,terus mengadap komp.Buat apa ?aku bukak web yg dirakam td..Hehehehe,until now aku x jmp lg muka aku.adoii~mana ni ?lamanye edit ?tak pe la,mngkn dia amk masa 1 mggu utk mskkan..Lg pon 1 video consists of 2 topics.

Disebabkan badan terlampau penat,aku terus merebahkan badan ke katil.Wahhh,sekejap je dah terlelap..Magic bukan ?aduhh,x yah lah caya magic ni.Heheheh,

The next day.

Disebakan badan yg penat ni,aku mmg berat sgt nak bangun dari katil.x tau asal.Then,aku mintak izin dari parents aku utk ponteng hari tu.Alhamdulillah,dia org benarkan aku x datang sekola.Thanks mak,ayah !Sian faiz dok sorang2..
Lagi pon,aku dah bosan dgn sekola.Kenapa ek ?sebab silibus dah habis.Cikgu masuk,buat latihan.Latihan lak,aku x suke buat kalau aku x baca lagi.yela,mcm mana nak jawab soalan kalo otak kita blank?Nak tembak,rasa x sedap hati sbb habis satu test,kita akan count balik,bape betul,bape salah.Tak ke kecewa bila aku dpt down ?mula la hati risau aku x dpt jwb..

Ok r,ni je aku nak cite pasal seminar hari tu..Seminar tu sumpah aku ckp ; not bad at all lahh.Ada yang ok,ade yang x.ada yg pandai buat lawak,ada yang kurang.wahhh.Kertas kerja dia tebal w0o.Mcm best je kan tebal-tebal ni?Paling aku x puas ati,screen slide show dia tu ha..Adoii,x clear r.dah r dok belakang,x nampak lak.Hmm,mampus lah kalo gitu.



Ha,korang perasan x yg kedudukan ni jauh dr dpn ?
Ha,ni la position aku bila kat dewan.Jauh kan?
Cuba korang tgk la slide show,ade 2 kan ?
Cuba bezakan antara yg bwh dgn atas tu.
Lain kan?warna lain kan?sebenarnya slide sama je.
Cuma ada something worng dgn projector tu.
Haishh,ni yg aku x puas ati ni.

Lepas ni dia org nak buat lagi.Ntah la,sama ada aku nak join atau pon tak..rasanya mcm malas.tgk r lu,kalo ramai g,aku g la kot.Lagi pon tmpt terhad..hahaha,ckp je tempat terhad.Saje je nak suruh org apply cepat2.Betul x ?org nak buat duit,x kira terhad ke x terhad.janji dia dpt banyak duit..Kita ni yg mcm ditipu.Korang pikir balik,match x bayaran yg korang bayar dgn hasil seminar tu ?aku rasa en,bette raku g seminar tuisyen aku.Lagi power.No one can challenge Kasturi.hehehe,

3 comments:

Anonymous said...

i never went for any seminars 4 my major xm
huhu
gle pemalas
itu la aku smpi skang pun
btw, wat kat dwn mane?
cam dewan time aku pasum je

.jannah.

awal cavalera said...

fuyoo kaasut diaa... huhu

Ahmad Farith said...

Jannah ;

ohh.
this seminar was not ok..
the speaker was from book author,how come they can forecast the question?tak logik en?
it is better if school do this programme,they know who is the experience in this case..
aku tak sure r bilik kuliah mana satu.
tapi aku rasa bukan,sbb bilik tu kecik,air-cond mcm sauna,tak teratur..slide show mcm bangang je,x de kualiti..
org pasum x dok bilik mcm tu,pasum dok high-class.
hehehe,
chop,ni nama bilik kuliahnya ; Fakulti Akademi Pengajian Melayu (APM) dan Fakulti Sastera.


Awal Laeho ;

Kasut mahal ni..Dalam 30,40 dah boleh dapat dah~
hehehehe,

Post a Comment