Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Friday, July 31, 2009

Got fever & migrain

(Gambar Hiasan..Tak de kene mengena dgn topik kali ini)

Khamis,malam Jumaat,aku ajak Firdaus keluar kejap,teman aku.Sape Firdaus tu?Ha!family aku je kenal,korang x kenal.Then,Firdaus rasa mcm setuju..Then,aku mengadap la laptop,rutin harian aku.Tiba-tiba,ayah aku nak guna kejap..Aku pon tinggalkan laptop aku seketika.YM aku biarkan online,begitu juga dgn Myspace.Sian Nadhira,dia bg message,aku x layan.Sorry!aku x de kt dpn laptop.

Aku terus ke atas dah rebahkan diri kat atas katil.Badan rasa sangat penat.Kepala pon rasa berat je kalo nak bangun.Bila baring,reda la sikit.Time tu aku cuba capai fon adik aku dan set alarm clock dalam pukul 9 lebih (malam) dan meminta izin utk pinjam fon dia kejap sbb fon aku ada kt laptop.malas lah nak turun,badan tgh letih.

Time tu x rasa pape pon sbb aku sure,time tu badan aku penat.Dah jadi perkara biasa bagi aku sbb badan penat time mcm ni..Ptg Khamis,aku g tuisyen,so mungkin badan aku x cukup energy.Ye r,tuisyen jauh di KL,mana x penat?so,aku amik perkara ni sebagai perkara ringan je.

Dah pukul 9 lebih,mak aku kejut suruh bangun.Time tu,aku still rasa penat.Dengan mata yg agak kabur,aku turun bawah dan tidur di sebelah laptop.Sempat aku set alarm utk bangun dalam pukul 3.30 am utk buat revision sikit.Tapi disebabkan kepala aku yang berat tu,aku batalkan niat saja.Terus aku lelapkan mata sampai pukul 6 lebih.Tu pon still x leh bangun sbb badan terlampau penat.Nak kata aku x cukup tidut,x jugak.Terlebih ade la.

Hari Jumaat,aku igtkan nak ponteng sekolah sbb aku rasa aku demam.Arghhh!berjangkit dari abang aku la ni?Bengong la..Habis bilik berbau.Mungkin keadaan ni la mendorong utk aku berjangkit.Hmm,tapi aku paksa diri aku sbb hari ni,hari Jumaat,3 period before rehat ade Kemahiran Hidup.Subjek ni 1 kali je dalam seminggu.So,mcm rugi la.lagi pun,hari ni cikgu nak bagi result July aritu.Hope KH aku A r,boleh sumbang sikit utk ranking aku nanti.
Aku terus ke bilik air dan menguruskan diri.Kepala mmg berat la!adoii~mcm mana ni?

" Huda,panadol kat mana? "
" Kat laci kan ade,sebelah Milo "
" Tolong cari kan "
" OK, ( Sambil turun bawah ) "
" Aku hanya mengekorinya "
" Ni ha, "

Hope this panadol (activ5) can protect me when school time.Mula-mula aku nak amik Minyak Cap Kapak yg berbotol besar.Tapi aku biarkan sbb time tu abg aku demam jugak.mungkin dia lagi memerlukannya.So,aku biarkan.Lagi pun,classmate aku suka bwk minyak tu kat skola.So,pinjam je la kat dia.

Bila difikirkan kembali,mcm mana aku boleh jadi mcm ni..Rupanya aku tak makan malam time hari Khamis tu.Hahaha,x tau asal.Over diet kot.mcm tu lah,bila perut kosong,everything can happen.Bila pergi sekolah je,aku terus menuju ke Bilik Gerakan Pengawas utk amik rekod kelas.Arghhh!ramainye org beratur nak amik rekod ni..Tiba-tiba,penolong aku pon lalu sblh aku,aku mengarahkan dia utk amik kan..Sebab aku dah x larat nak berdiri lama-lama.

Terus aku ke kaunter makanan utk beli makanan..Saje nak penuhkan perut.Kang lapar,lagi mudarat,sape susah?

Then,aku terus ke kelas dan makan ape yg aku beli.Ape yg aku beli?3 bebola ikan.Adoii,kepala makin berat..Niat aku ke sekolah semata-mata utk amik result KH je.yg lain,aku x kisah sbb silibus dah habis,cikgu masuk pon bagi latihan.Damn Bored !

Then,1-3 period was KH..Masa aku tunggu2 sbb cikgu bagi result.Alhamdulillah,aku dapat A dalam KH ni.Banggo den~sbb aku buat sendiri.Cehh,macam la sblm ni aku tiru..Hehehe,x de la.Ramai tiru aku time Kh ni,hope dia org pon A la jugak.Sebab nanti dia org akn terhutang budi kat aku!Muahahahaha,

Time KH ni la kepala aku mmg betul2 berat,nak bergerak pon x larat.Cikgu bagi latihan pon aku slow.kwn aku semua aktif..

" Farith,kenapa dgn kamu ni?Slow je buat kerja "
" Saya x bape sihat la cikgu "
" Kalau x sihat,jgn dtg..Sekolah pon x nak org sakit datang "
" Tapi saya nak result KH ni "
" x yah datang la.Tu anak cikgu Rodziyah,semua demam "

Ha,amik kau!anak cikgu semua demam.Cikgu terpaksa MC utk jaga anak dia.Adoii,mmg musim org demam la.Classmate aku pon ade yg x datang sekola,demam la..Guys,i came today j
just for KH result :)

Time rehat,aku makan Nasi Ayam sbb nak penuhkan perut.Takut perut kosong,lagi mudarat.Kan kan?Lepas makan,aku g kat public phone,terus dail akk aku yg sedang cuti.Aiyoo,U dia cuti seminggu sbb ada student kena H1N1,takut menular la en?so,aku call dia suruh dia amik aku kat sekola.

" Helo N,kau free x? "
" Free,kenapa? "
" Amk aku kat sekola.kepala aku pening la.x leh cocentrate time belajar "
" Alaa,balik je la "
" X boleh,kena someone amik..Amik la,kejap je "
" Aduhh,malas la nak mandi.. "
" Sekejap je..Kang teruk,lagi masalah "
" Ok ! "

Whoaaa,I thought that she dont want to take me.But finally,dia setuju nak amik aku.Thanks anne!rasa terhutang budi lak en?then,balik umah,aku mandi dan terus tidur.Kepala dah berat dah.x leh buat apa dah.Nak study pon x leh fokus..Aku tidur dan kipas aku di off kan.Ha,amik kau!tapi x rasa panas..x tau asal.Bila akk aku amik aku kat kelas,seriusly,she looks short!hahahaha,sorry anne.Bukan menghina,tapi kenyataan..adoii,minum la susu banyak2.jgn asyik mkn pringgles je.Antara Ainna,Alia dgn akk aku,agak2 sape lg tggi?Hahaha,ayt mcm menghina :)

Bila bangun,dah pukul 12.45..Mak,nak g Semayang Jumaat!Tapi bila rasa dahi aku,makk aihh panas ya Rabbi.Kalau mcm ni,alamatnya solat zohor kat rumah la en?Aku pon terus terlantar di atas katil.Kol 1 lebih,aku bangun uruskan diri lah en.Makan dan solat..

Haishh,rasa mcm rugi lak x g Masjid..Masa penuh dgn sekolah,nak g masjid pon rasa mcm x sempat.hari jumaat ni la masa utk kita berkumpul.But,i cant go there!HUH?!

Dah settle semua,aku tgk 'The Amazing Race'..Best gila.Tapi aku tgk 15 minit,pastu habis..cehh~Pastu aku tidur,nak kumpul tenaga.Ptg tu,aku terjaga sbb parents aku balik kerja.Terus x leh tido..hehehe!Bangun,cari makanan.perut lapo..Hahahaahahaha~

Now,aku rasa aku dah telan dalam 5,6 pil panadol.Banyak bukan?1 tin air 100 Plus.tu semua semata-mata nak cepat sihat..Hope everything is ok.Sebab esk aku plan nak g pc fair dgn kwn aku.Hope boleh join la dia org en?

Ptg td,aku rasa aku dah makin lega.Wahhh,farith nak sihat!Tapi kepala aku still rasa berat.Kepala ade rasa pening..Adoii,bila nak pulih ni?Walau ape pon,aku still boleh berdiri,berjalan dan boleh online.Hehehehe!ade chance utk sihat 100%.

Guys,pray for me..Hope everyhting goes well !disebabkan demam ni lah,semua rutin harian aku terbatas.Haishh,nak study pon x de mood.Nak g jog pon x boleh..U know guys that im really scared with H1N1 !Have u heard 1 news,a girl death because of this.Ayah dia igt demam biasa je sbb pempuan tu still boleh tlg ayh dia berniaga.And finally,pempuan tu mati sbb kena H1N1..Aku dgr je news tu,terus aku cuakk.Sbb sblm ni aku pandang sblh mata je H1N1 ni.Lepas ni g tuisyen kat Kl,kena pakai mask la agaknya.Adoiii~

Aku pon demam biasa je ni.Harap2 x jd mcm pempuan tu.weii,aku cuak doh nak mati.Cita2 aku pon x tercapai lagii.

Leceh kan kalo sakit ni?adoii~

4 comments:

Anonymous said...

dmm da baik blm?
just stay at home
dont go to school o other crowded places
H1N1 is everywhere now
u can easily get them
go to the clinic to get the medications
if still persist then only u go to the hosp

nway, jd ke kua ngan encik firdaus 2?
hahaha

.jannah.

Ahmad Farith said...

Jannah ;

Im ok rigth now..SMK seri gombak dah kena dah sorang..Confirmed!positif H1N1..
asl dia tak panggil selsema babi?baru orang cuak sikit..

tak,tak jadi.Aku cancel,sbb ni lah!

StrewberiManis said...

ko patut bersyukur ade nye aku
sangup tu amek ko kat sek
haha ;p

Ahmad Farith said...

yela yela..
bersyukur gila ade kau..
x rugi kau balik cuti seminggu tu..
:))
terima kasih byk2..

Post a Comment