Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Sunday, May 10, 2009

Happy Mother's Day !

Selasa [5 May],cikgu BM masuk ke kelas aku dan terus memulakan percakapannya.Siapakah orang yang paling istimewa dari hidup awak?cikgu itu bertanya kepada semua orang.Lantas aku menjerit dan berkata ; IBUBAPA saya.heii,igt suara aku kuat ke nak jerit?time tu dah riuh,semua nk jwb.kalau suara aku slow,how come teacher will hear my voice?so,terpaksa la jerit sikit!hahahaha!masih teringat lagi.ade yang sebut ; Allah,Rasulullah,Kakak,Abang dan juga IbuBapa.Grrr,nak tebahak-bahak aku!

and then,cikgu BM pon mulakan ; Okeyh!hari Ahad ni merupakan Hari Ibu Sedunia.Jadi,cikgu ada tugasan utk kamu semua!apa yg kamu perlu buat.kamu zahirkan apa yg terdapat dalam hati kamu melalui kad ucapan.kad ucapan mestilah x lbih dr saiz A4 dan kosnya tidaklah mahal!kad ucapan yg dah siap perlulah ditunjukkan kepada Ibu kamu sendiri dan suruh dia baca.bila dia dah baca,suruh dia turunkan tandatangan & ulasan sedikit mengenai kad itu sebagai bukti..

Grrr,aku tanya kat koranglah.kalau lah cikgu suruh buat mcm tu.korang nak ke buat?its make my bulu roma tegak berdiri!serius auw aku cakap.even,anak cikgu pon segan nak buat mcm tu ; cikgu ni btl ke x?kalau ikut nafsu,mmg aku x mau buat.tp aku lawan jugak.AKU NAK BUAT!!

HUH?!ade org ckp ; Alahhh,tiru je tandatangan.aku mmg nak buat.tp kn,nmpk menipu la.da la tiru tandatangan mak,pastu kad tu utk mak.cikgu akn baca kad tu dan cikgu akn percaya melalui tandatngan.mcm2 dosa aku dpt,da la taun ni aku nak PMR.and then,aku tny kelas aku,ramai yg nak buat.so surrender,aku pon buat la jugak.

"cikgu,kad ni ada markah ke?markah ni msk kot mana."tanyaku dgn ringkas
"mesti lah ada.x kan cikgu nak suruh kamu buat kerja bodoh.mcm2 cikgu boleh buat dgn markah ni.cikgu boleh mskkan dalam kamunya adab ke,10% markah periksa ke."cikgu comel tu pon jwb
"oh yeke?"jwbku dgn nada yg hampa.haishh,ni kena buat ni =(

so,aku dah siap kad tu dan dah suruh mak aku baca!yeayyy,aku dah lwn godaan setan utk menolak tugasan itu!kad tu lawa gila la.semua hasil kerja aku..x de org yg kacau time aku buat kerja tu.mmg feel gila kad aku.x caya?cuba r baca kad aku!syahdu bila cikgu baca kad aku!hahaha,

"mak dah baca,tp x tau nak ulas ape benda.peh bagi idea sikit."mak aku cakap
"hmm,tulis je ; kad ini menarik"jwb ku dgn mengada-ngada.
"haishh,x kan nak tulis mcm tu."mak aku jwb.hehehe,



Projek Bahasa Melayu.Cover depan.saje je tulis besar2.bg makan ruang sikit,


Ha,ni baru cover yang asli!lawa en?ni semua tulis tangan.No typing!


Muka pertama yang dipenuhi dgn ucapan.tapi x penuh pon.basah2 tu gam!aduyaiii,mencacatkan betuii r.


Muka surat 2 yg penuh dgn ucapan.ha amik kau!penuh kaw-kaw punya.smpi tulis kan background dia tu..


Ni nama dia cerita.cerita dia best auw!klaka?x de la klaka sgt.tp cerita dia mmg btl.no lagenda.tau kan lagenda?x tau?bkk kamus.[sim-card maxis aku nak bergamba juga]


Bawah cerita tu,ade la benda ni!saje je x nk kasik tunjuk.sbb nak suprised!



SELAMAT HARI IBU,MAKKK!engkaulah ratu hatiku.
doakan 8A utk pea ok?

0 comments:

Post a Comment